مراسم جشن گلريزان در پاوه برگزار شد:

شهرستان پاوه كمترين تعداد زنداني را در سطح كشور دارد

کد خبر: 35965|09:14 - 1392/04/25
نسخه چاپی
شهرستان پاوه كمترين تعداد زنداني را در سطح كشور دارد
امام جمعه پاوه گفت: اين شهرستان كمترين تعداد زنداني را در سطح كشور دارد و اين مهم با تلاش علما، بزرگان و اعتقادات ديني و مذهبي مردم به دست آمده است.
به گزارش هزار ماسوله:  ماموستا ملا "قادر قادري" روز يكشنبه در مراسم جشن گلريزان با بيان اينكه پاداش احسان و نيكوكاري را خداوند خود در اين دنيا و آخرت بصورت چند برابر مي دهد، افزود: زكات مال و سلامتي واجب است و مهمتر از همه زكات اين امنيت موجود كه در سايه آن با آرامش خاطر زندگي مي كنيم واجب و ضروري است. 
وي با بيان اينكه همه افراد جامعه در قبال يكديگر مسئول هستند، گفت: وظيفه و رسالت علما، فرهنگيان و مسئولان در اين بين در قبال تربيت و پرورش افراد جامعه و ايجاد شغل براي آنها خطيرتر و مهمتر است. 
امام جمعه پاوه با اشاره به حركات افراد تندرو مذهبي در اعمال انتحاري و كشته شدن افراد بيگناه گفت: عمل اين گروه هاي تندرو به هيچ عنوان با برنامه هاي دين اسلام سازگاري نداشته و محكوم است زيرا كه با اين اعمال دين اسلام را به عنوان دين خشونت معرفي كرده و به دست دشمنان بهانه داده مي شود. 
رييس انجمن حمايت از زندانيان پاوه نيز با ارائه گزارشي از عملكرد و اقدامات اين انجمن در سال گذشته گفت: هدف ما كمك به زندانيان جرائم غيرعمد و اصلاح و تربيت آن ها است. 
"مسعود صمدي" با بيان اينكه 13 هزار زنداني جرائم غيرعمد در كشور وجود دارند و دولت به تنهايي قادر به كمك به اين حجم زنداني نيست، افزود: سال گذشته 600 ميليون ريال توسط خيرين اين شهرستان جمع آوري شد. 
وي اظهار كرد: در سال گذشته ما به ستاد ديه استان يكصد ميليون ريال كمك كرديم و دو ميليارد و 410 ميليون ريال از ستاد ديه استان گرفتيم و با 590 ميليون ريال وام و اين كمك ستاد ديه استان موفق شديم 21 زنداني را آزاد كنيم. 
صمدي با بيان اينكه انجمن حمايت از زندانيان پاوه به لحاظ كمك هاي مردمي در استان رتبه اول را دارد، افزود: تهيه و توزيع سبد كالايي به 60 خانوار نيازمند زنداني، تهيه و توزيع لوازالتحرير و كيف و كفش براي فرزندان دانش آموز نيازمند زندانيان و پرداخت مستمري به خانواده هاي نيازمند آن ها از اقدامات اين انجمن در سال گذشته بوده است. 
در پايان اين مراسم مبلغ 550 ميليون ريال توسط خيرين حاضر جمع آوري و به انجمن حمايت از زندانيان تحويل شد.
منبع: روابط عمومي فرمانداري پاوه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد