چهار شنبه اول ماه مبارك رمضان:

یکپارچگی جهان اسلام در آغاز ضیافت الهی

کد خبر: 32704|21:09 - 1392/04/18
نسخه چاپی
یکپارچگی جهان اسلام در آغاز ضیافت الهی
هزار ماسوله: بیشتر کشورهای اسلامی از جمله عربستان، مصر، لبنان، فلسطین، بحرین و کویت سه‌شنبه را پایان ماه شعبان و چهارشنبه را اول ماه رمضان اعلام کردند.
به گزارش هزار ماسوله بخ نقل از خبرگزاری رسا : بیشتر کشورهای اسلامی از جمله عربستان، مصر، لبنان، فلسطین، بحرین و کویت سه‌شنبه را پایان ماه شعبان و چهارشنبه را اول ماه رمضان اعلام کردند.
 
خبرگزاری رسمی دولت عربستان در گزارشی از بررسی آغاز ماه رمضان در این کشور نوشت: دیوان پادشاهی عربستان سعودی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سه‌شنبه پایان ماه شعبان و چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان است.
 
شبکه تلویزیونی المنار نیز در خبری اعلام کرد: دارالفتوای لبنان روز چهارشنبه را در لبنان اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد. دفتر مقام معظم رهبری در لبنان نیز طی اطلاعیه ای سه شنبه را سی ام شعبان المعظم و چهارشنبه را در این کشور آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، دار الافتای مصر نیز چهارشنبه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
 
وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش هم با صدور بیانیه ای با بیان اینکه هلال ماه رمضان در روز دوشنبه در این کشور رویت نشده، سه شنبه را سی امین روز ماه شعبان و چهارشنبه را اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
 
بر اساس این گزارش در کشورهای امارات متحده عربی، قطر، کویت، بحرین، عمان، یمن، اردن، لیبی، تونس، سودان، الجزایر، فلسطین، سوریه، فیلیپین، مالزی و اندونزی نیز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان است
 
همچنین اداره اوقاف اهل تسنن عراق و وزارت اوقاف کردستان نیز روز چهارشنبه را اول ماه رمضان اعلام کردند.
 
دادگاه عالی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجا که هلال ماه مبارک رمضان شامگاه روز دوشنبه دیده نشد، امروز سه‌شنبه سی‌ام شعبان‌المعظم بوده و فردا چهارشنبه اول رمضان است.
 
در همین حال، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان نیز اعلام کرد که به مناسبت روز اول ماه مبارک رمضان، فردا چهارشنبه در افغانستان تعطیل رسمی است ، پاکستان نیز فردا را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده‌ است.
 
امروز نیز ماه مبارک رمضان در کشورهای ترکیه ، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان آغاز شد و تنها در ازبکستان فردا به عنوان روز اول رمضان اعلام شده است.....

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد