امام جمعه پاوه: پيام قوه قضائيه در جامعه اسلامي احقاق حق و اجراي عدالت است

کد خبر: 29124|09:29 - 1392/04/10
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: پيام قوه قضائيه در جامعه اسلامي احقاق حق و اجراي عدالت است
هزار ماسوله: امام جمعه پاوه گفت: قوه قضاييه يكي از اركان اصلي و اساسي هر حكومت بوده و پيام دستگاه قضا در جامعه اسلامي احقاق حق، اجراي عدالت و رفع خصومت است
هزار ماسوله به نقل از فرمانداري پاوه ماموستا ملا "قادر قادري" روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير و هفته قوه قضائيه افزود: اين پيام احقاق حق، اجراي عدالت و رفع خصومت براي هر انساني خوشايند و مورد پسند است. 
وي به جايگاه و اهميت نظام قضايي در اسلام اشاره كرد و گفت: در 69 آيه قرآن كريم اهميت و منزلت قضا و قضاوت و قوه قضائيه به شيوه عرفي كه امروز حاكم است، بيان شده و رسالت پيامبران الهي ضمن ابلاغ دين و ابلاغ رسالت قضاوت و داوري نيز بوده كه اين مطالب نشان دهنده اهميت قضا و قضاوت از ديدگاه اسلام است. 
امام جمعه پاوه اظهار كرد: هر جامعه اي كه قوه قضابيه قوي و توانمند داشته باشد آن جامعه زنده است و همه افراد آن احساس امنيت و عدالت مي كنند. 
وي افزود: در جوامعي مثل ايران اسلامي كه درون انسان هاي آن روشن و بيدار است و حاكمان آن مستقل، شجيع و غيرقابل تسليم در مقابل سلطه جويان هستند دشمنان سكوت نخواهند كرد و در 34 سال گذشته شاهد تهاجم فرهنگي، سياسي، نظامي، ايجاد تفرقه و اختلافات قومي و مذهبي، تخريب بنيان خانواده ها و بكارگيري رسانه هاي مخرب و فاسد از سوي دشمنان بوده و خواهيم بود.
فرماندار پاوه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير و تبريك هفته قوه قضائيه به ضريب بسيار بالاي امنيتي در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: سايه پوشش امنيت و عدالت از دورترين نقاط روستايي شهرستان در نقطه صفر مرزي تا مركز شهرستان پوشش اندخته است و بستر تمام فعاليت هاي عمراني، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در شهرستان فراهم است كه مرهون زحمات و تلاش دست اندركاران دستگاه قضايي و دادگستري است. 
"حسين خدرويسي" افزود: اگر امروز پاوه به لحاظ ناهنجاري هاي اجتماعي داراي كمترين آمار است و اين شهرستان پاك است به لطف تدبير و درايت مسئولان قضايي و تعامل مطلوب و سازنده آنها با اعضاي شوراي تامين و دستگاه هاي اجرايي است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد