چای سبز مانع رشد سلولهای سرطانی می شود

کد خبر: 241761|22:31 - 1393/06/05
نسخه چاپی
چای سبز مانع رشد سلولهای سرطانی می شود
یک کارشناس تغذیه به تاثیر چای سبز در پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی اشاره و تصریح کرد: استفاده از این نوع چای می تواند آمار ابتلا به سرطان را در جوامع کاهش دهد.

فرح روشن پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه چای سبز برگرفته از برگ گیاه چای بدون انجام عمل تخمیر بر روی آن است، گفت: چای سیاه پس از انجام عمل تخمیر بر روی برگ گیاه چای به دست می آید که از کیفیت غذایی پایینی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تخمیر کیفیت و ارزش غذایی گیاه چای را پایین آورده و به همین علت برای به دست آوردن چای با حفظ ارزش غذایی، آن را در حالتی که برگ سبز است خشک می کنند.

وی اظهار کرد: چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامینCبوده که عامل موثری در پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی محسوب می شود.

وی چای سبز را مانع مناسبی در جهت جذب چربی عنوان و تصریح کرد: این عامل موجب می شود تا از چای سبز در کاهش وزن استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که چاقی و افزایش وزن منشاء بسیاری از بیماریهاست، چای سبز با کاهش وزن بدن می تواند پیشگیری خوبی در زمینه ابتلای بسیاری از بیماریها داشته باشد.

این کارشناس تغذیه خاطر نشان کرد: چای سبز همچنین می تواند عامل موثری در جهت پیشگیری از بسیاری بیماریهای باکتریایی، عفونی، استخوانی و سکته های قلبی به شمار رود.

وی افزود: با توجه به تاثیر چای سبز در پیشگیری از بروز سرطانها و نیز تاثیر آن در کاهش فشار خون و سکته های قلبی می توان گفت چای سبز می تواند آمار مرگ و میر در جوامع را کاهش دهد.

وی به طعم ناآشنای چای سبز اشاره و تصریح کرد: برخی معتقدند طعم چای سبز خوب نیست و این مسئله به جهت آن است که ذائقه مردم ایران به طعم این نوع چای عادت نکرده است.

روشن پور اظهار کرد: به منظور بهتر کردن طعم چای سبز می توان از طعم دهنده های مرسوم چای مانند دارچین، هل و زعفران استفاده کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد