شناسنامه در دست می آییم

کد خبر: 21616|12:59 - 1392/03/22
نسخه چاپی
شناسنامه در دست می آییم
هزارماسوله:بین این همه هیاهو و شلوغی، بین پوسترهای کوچک و بنرهای بزرگ، بین رفت و آمدهای ستادهای انتخاباتی یک چیز مهم است. اندیشه آدم هایی که از کنار این تبلیغات می گذرند و کم کم در ذهن خود تصمیم هایی می گیرند، آری این از همه چیز مهم تر است.
ايسنا نوشت: بین این همه هیاهو و شلوغی، بین پوسترهای کوچک و بنرهای بزرگ، بین رفت و آمدهای ستادهای انتخاباتی یک چیز مهم است. اندیشه آدم هایی که از کنار این تبلیغات می گذرند و کم کم در ذهن خود تصمیم هایی می گیرند، آری این از همه چیز مهم تر است.
 
مستند و مناظره، گفت و گوی تلویزیونی و رادیویی و مصاحبه های وقت و بی وقت رسانه ها و مطبوعات، همه و همه برای این است که نظر مردم جلب شود، که ببینند و بشنوند وقضاوت کنند. این مردم هستند که باید نظر آخر را بدهند، که اعلام کنند چه تصمیمی دارند، که دلشان می خواهد کدام یک از این مردهای سیاست مدار یک روز دستش را بالا بگیرد و بگوید: ممنون از اینکه انتخابم کردید که رئیس جمهور کشور ایران باشم.
 
 حماسه سیاسی را همین مردم باید خلق کنند، همین زن و مردها و رای اولی ها. برای مردم است که یک عالمه صندوق ثابت و سیار در نظر گرفته اند، یک عالمه کمیته اجرایی و نظارتی تشکیل داده اند و باز برای همین آدمهاست که صدا و سیما و رسانه و روزنامه و خبرگزاری مدام تاکید می کنند بر لزوم حضور، آن هم حضور حداکثری.
 
این پنجاه میلیون نفر هستند که می خواهند جمعه ای که می آید کارت ملی و شناسنامه دست بگیرند و نوک انگشت اشاره شان را شاید با مهر رنگی کنند و یک آرم هم برود توی شناسنامه هاشان که یعنی ما رای دادیم. که یعنی ما ادامه همان نسلی هستیم که 34 سال قبل گفتند آری و هشت سال جنگ گفتند آری و تحریم شدند گفتند آری و امروز هم باز می روند که رای بدهند و بگویند آری. بگویند آری به نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب. بگویند آری به خون شهیدان و حمایت کنند رهبرشان را.
 
حرفهاشان را ماه هاست که شروع کردند، از نامزد انتخابی شان حرف می زنند، از آنچه که از رئیس جمهور کشور می خواهند، توی تاکسی می گویند، توی مغازه و اتوبوس و جمع های خودمانی و هرجایی که فکرش را بکنید، اصلا داغ ترین بحث روز است دیگر.
 
و حالا رفتیم بینشان که ببینیم به ما چه می گویند، که نظرشان درباره حضور و حماسه سیاسی چیست.
 
 «رای می دهم تا مبادا شهیدی حس کند راهش را ادامه نمی دهیم»
 
 این را یک مرد رهگذر گفت که معتقد بود حضور در انتخابات یعنی نه گفتن به دشمنان و آری گفتن به رهبری.
 
شهاب محمدی ادامه داد: هر برگ از شناسنامه مهر خورده یک ایرانی برگی زرین به کتاب افتخارات انقلاب اضافه خواهد کرد و مهر تاییدی است برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
 
 وی تاکید کرد: گرانی و تورم را نباید با وفادارای به خون شهدا عوض کرد و باید با ایستادگی در برابر همه فشارهای دشمن طوری رفتار کنیم که مبادا شهیدان حس کنند راهشان را ادامه نمی دهیم و خون پاک آن ها به هدر خواهد رفت.
 
مرد میانسالی که با ما سخن می گفت به گفته خودش همه اعضای خانواده اش را هم برای حضور در انتخابات روز جمعه ترغیب کرده بود.
 
 «رای دادن یعنی گوش به فرمان رهبر هستیم تا حماسه سیاسی رقم بزنیم»
 
 این عقیده زنی است که بیشتر از 40 سال سن نداشت، می گفت آماده است، آماده برای اینکه جمعه کارت ملی در دست به نزدیک ترین حوزه انتخاباتی محل زندگی اش برود و تعیین کند سرنوشت آینده کشورش را.
 
 پروانه فرخی اظهار داشت: هر رای ما بخشی از آینده سیاسی کشور را رقم می زند و این ملت ایران هستند که تعیین می کنند چه کسی سکان اجرایی کشور را در دست بگیرد.
 
وی تاکید کرد: مهم نیست انتخاب ما چه کسی است و نام چه کسی را در صندوق می اندازیم، مهم این است که دشمنان بدانند به تبلیغات و شایعات و نقشه های آنان بهایی نمی دهیم.
 
 به گفته این شهروند حضور پر شور مردم در انتخابات پیش رو باعث می شود دشمنان ارزش ایران در عرصه های بین المللی را درک کنند و با دید تازه ای پای میز مذاکره بنشینند.
 
«رای می دهم تا شیرینی رای اولم برای تمام عمر در خاطرم بماند»
 
 او جوانی رای اولی بود، حسابی شور و شوق داشت که در شناسنامه اش اولین مهر انتخابات ثبت شود و معتقد بود شیرینی این حضور تا آخر عمر با او خواهد بود.
 
علی کهراری گفت: دیروز جوانان به جبهه رفتند، شهید شدند و از کشور دفاع کردند و امروز جنگ ما جنگ نرم و جنگ شعار و حماسه و انتخابات است.
 
 به گفته این پسر جوان حضور مردم و خصوصا جوانان در انتخابات نشان می دهد تمام هزینه های این چند وقت دشمن برای جنگ نرم با ایران بیهوده بوده است.
 
 «له سَر تی یَم»
 
 این را پیرزنی گفت که انگار سواد چندانی هم نداشت، عامیانه و به زبان کردی سخن گفت که ترجمه اش این می شد: می آییم که دین خدا و انقلابی که برایش شهید دادیم استوار بماند.
 
 شرکت در انتخابات را وظیفه همه مردم دانست و از مردم خواست مشت بر دهان استکبار و دشمن بزنند.
 
وی ادامه داد: چشم امید رهبر به حضور مردم است و باید برای تحقق خواسته اش تلاش کنیم. و در آخر هم به زبان کردی یادآوری کرد: «له سَر تی یَم»، یعنی با سر می آیم، با سر می آیم که شرکت کنم و رای بدهم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد