طبیعت از دخالت های بی مورد انسان خشمگین است

کد خبر: 205665|20:35 - 1393/03/17
نسخه چاپی
طبیعت از دخالت های بی مورد انسان خشمگین است
مسئول انجمن دوست دار محیط زیست پرآو معتقد است، امروزه دخالت های بی مورد انسان در محیط زیست خشم طبیعت را بر انگیخته و بسیاری از حوادث طبیعی که شاهدش هستیم ناشی از خشم طبیعت است.
زربانو منصوری به مناسبت هفته محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به خطراتی که امروز محیط زیست را تهدید می کند، گفت: افزایش بی رویه جمعیت یکی از بزرگترین تهدیدهای محیط زیست است.

وی ادامه داد: انسان از ابتدای آفرینش تاکنون کاری در جهت حفظ محیط زیست انجام نداده و تنها از زمین و محیط زیست موجود در آن استفاده کرده است.

این فعال محیط زیست با انتقاد از بی توجهی که به حق حیات محیط زیست می شود، افزود: انسان ها خودخواهانه و نا آگاه به منابع محیط زیست دست اندازی می کنند، آب و هوا و خاک را آلوده و بیمار کرده اند و همچنان تاختن بر محیط زیست بیمار شده را نیز ادامه می دهند.

منصوی تغییرات آب و هوایی را از دیگر عوامل آلوده کردن محیط زیست خواند و تاکید کرد: ما بر روی کره ای هوشمند زندگی می کنیم که جان دارد و هوشمند است و دخالت های بی مورد ما را درک می کند.

وی معتقد است، دخالت های بی مورد انسان امروز خشم طبیعت را بر انگیخته و تغییرات آب و هوایی را رقم زده است و زمین لرزه ها، طوفان ها، سیل و سایر اتفاقات طبیعی که رخ می دهد به همین دلیل است.

به گفته این فعال محیط زیست مهار آب های سطحی و سدسازی های متعدد نیز به محیط زیست آسیب زده و خداوند اگر صلاح می دانست خود آبهای سطحی را مهار می کرد.

 رئیس انجمن دوست دار محیط زیست پرآو پوشش گیاهی را یکی از در معرض خطرترین بخش های محیط زیست دانست و تصریح کرد: قبل از ایجاد هر جانوری حتی از نوع تک سلولی، ابتدا پوشش گیاهی وجود داشته و امروز ما با تغییر کاربری های بی مورد، ایجاد آتش سوزی، قطع درختان و به کارگیری صنایع منسوخی که در هیچ کجای دنیا استفاده نمی شود، پوشش گیاهی را به نابودی می کشانیم.

منصوری ادامه داد: آب و هوا نیز از دیگر بخش های محیط زیست بعد از پوشش گیاهی است که در معرض خطر قرار دارد و انسان با وارد کردن سوخت کارخانه ها، دود خودروها، پساب های صنعتی و خانگی و ... آب و هوا را نیز به آلودگی کشانده است.

وی همچنین اشاره ای هم به پیامدهای تخریب محیط زیست داشت و تاکید کرد: انسان هم یک موجود زنده مانند سایر موجودات است و حق ندارد حیات را از محیط زیست بگیرد، زیرا پیامدهای ناشی از آن در نهایت به خود ما باز می گردد.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه هیچ موجو زنده ای بجز انسان به محیط زیست صدمه نمی زند، اظهار کرد: وظیفه حفاظت از محیط زیست بر عهده انسان است و اگر یک پرنده کوچک در دورترین نقطه دنیا منقرض شود آسیب آن متوجه همه موجودات کره زمین است، چون هر موجودی در محیط زیست یک ماموریت دارد.

منصوری تاکید کرد: همه ما انسانها در برابر محیط زیست مسئولیم و حفاظت از این نعمت نیاز به همکاری همه بخش ها دارد.

وی گفت: اینکه توقع داشته باشیم دولت به تنهایی محافظ محیط زیست باشد انتظاری بیهوده است، زیرا دولتمردان معمولا مشغول بروکراسی های اداری هستند و یا توان و نیروی کافی برای حفظ محیط زیست را ندارند.

رئیس انجمن دوست دار محیط زیست پرآو تصریح کرد: خود مردم نیز باید در حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته باشند و این کار نیازمند یک فرهنگسازی عمومی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد