گزارش سازمان جهانی بهداشت درمورد دخانيات

دخانیات موجب مرگ ۱۰۰ میلیون نفر در قرن گذشته شده است

کد خبر: 15693|13:07 - 1392/03/07
نسخه چاپی
دخانیات موجب مرگ ۱۰۰ میلیون نفر در قرن گذشته شده است
هزارماسوله:در گزارش سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) با موضوع «اپیدمی جهانی دخانیات» آمده است قوانین منع‌کننده مصرف دخانیات در سال ۲۰۰۷ توانست مصرف دخانیات را برای ۱/۳ درصد و در سال ۲۰۰۸ برای ۴/۵ درصد از جمعیت جهان ممنوع کند. این به این معنی است که ۱۵۴ میلیون نفر دیگر در معرض دود سیگار در محل کار یا اماکن عمومی نیستند‍!
 دکتر «داگلاس بچر» مدیر برنامه مبارزه با دخانیات سازمان بهداشت جهانی ( WHO  ) اعلام کرد که این سازمان تخمین زده که اگر اقدامی در این زمینه انجام نشود ۵٫۴ میلیون مرگ مرتبط با دخانیات در سال‌ تا سال ۲۰۳۰ به ۸ میلیون مورد افزایش می‌یابد.

این میزان در مجموع بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۳۰ به ۱۷۵ میلیون خواهد رسید که سرانجام در پایان قرن به حدود یک میلیارد نفر منتهی می‌شود.

استفاده از دخانیات در کشورهای کم درآمد رشد بالاتری را دارد که ناشی از افزایش جمعیت همراه با رشد صنعتی دخانیات است که اعتیاد مرگبار میلیون‌ها را در جهان هر ساله تضمین می‌کند

براساس این گزارش حدود دو سوم سیگاری‌های جهان تنها در ۱۰ کشور زندگی می‌کنند. چین با ۳۰ درصد، هند با ۱۰ درصد، اندونزی، روسیه، آمریکا، ژاپن، برزیل، بنگلادش، آلمان و ترکیه، ۱۰ کشور برتر از نظر مصرف دخانیات هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد