آیت الله شیخ مصطفی علما:

شورای نگهبان حافظ منافع ملت به دور شخصی نگری است

کد خبر: 14520|11:29 - 1392/03/04
نسخه چاپی
شورای نگهبان حافظ منافع ملت به دور شخصی نگری است
هزارماسوله: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ریاست جمهوری یک توان جسمی و روحی بالا می خواهد و شورای نگهبان مثل همیشه مصالح کشور و مردم را به دور از شخصی نگری به هر چیزی ترجیح می دهد
 هزارماسوله به نقل از مرصاد: آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: ساز کارو شورایی برای تطبیق آنچه که در امور قانونی کشورها می گذر در همه ممالک دنیا وجود دارد و البته در ایرا پیش از انقلاب و در مجلس مشورطه نیز تعدادی مجتهد برای اسلامی بودن قوانین بر مراحل تصویب آن نظارت می کردند.

آیت الله علما با تاکید بر ضرورت به تمکین از قانون توسط افراد رد صلاحیت شده گفت: کسانی که پیش از رد شدن قول تمکین از قانون را دادند باید برای جلوگیری از به هم خورن آرامش جامعه به قول خودو به قانون وفا دار بوده و ثابت کنند که به تکلیف خود عمل کردند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: شورای محترم نگهبان که به اشکال مختلف مورد تایید حضرت امام (ره) بود و همه را به تمکین از نظرات آن دعوت می کرد یک ساز و کار قانونی دقیق دارد و اعضای آن که متشکل از فقها و حقوق دانان قوی و مسلط که آنها هم به نحوی با رای مردم برگزیده می شوند هیچ سود یا منفعت شخصی از تصمیمات خود نمی برند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: توانایی و شرایط جسمی برای هر کاری متفاوت است و رئیس جمهوری هم به یک توان زیاد و قابل توجه نیازمند است. البته کسانی که صلاحیتشان احراز نشده در جایگاه های دیگر می توانند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مفید و خدمتگزار باشند.

وی به سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) اشاره و ایشان را قرآن ناطق و سخنگوی خدا یاد کرد.

آیت الله علما در قسمت های دیگری از سخنانش به مناسبت های دیگر جاری و پیش رو مثل سوم خرداد و فتح خرم شهر، سالروز وفات حضرت زینب و ایام البیض اشاره کرد و بررسی این مناسبتها پرداخت.

آیت الله علما در پایان گفت: از مردم می خواهم که برای تحقق حماسه سیاسی به شکلی پرشور و بی نظیر در انتخابت پیش رو حاضر شوند و به تکلیف خود در برابر کشور و نظامشان عمل کنند.

علما به حمایت از خانواده‌ها زندانیان نیازمند اشاره کرد و خواستار کمک به زندانیان آبرومند، مانند زندانیان دیه شد.

وی بیان داشت: اعتکاف عبادت وسیعی است که مومنان سه روز در خانه خدا و در فضای معنوی توحید قرار می‌گیرند.

علما با اشاره به سوم خرداد، سال‌روز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، گفت: مقاومت و امداد غیبی عوامل فتح خرمشهر بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: حضرت علی (ع) تمام افکار نخبگان عالم از تمام مذاهب را به‌وسیله اعمال خود جلب کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) نظرات خدا و قرآن را بیان می‌کند و در واقع سخن‌گوی خدا و قرآن کریم است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد