افزایش درآمدهای مالیاتی دولت درسال 93به معنای اعمال فشار مالیاتی به مردم نیست

کد خبر: 132248|21:24 - 1392/11/13
نسخه چاپی
افزایش درآمدهای مالیاتی دولت درسال 93به معنای اعمال فشار مالیاتی به مردم نیست
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال آینده کشور اظهار داشت: افزایش درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده به معنای اعمال فشار مالیاتی به مردم نیست و نمایندگان به دولت در این باره تذکرهای لازم را داده‌اند.
به گزارش خبرنگار هزار ماسوله و به نقل از خانه ملت نعمت‌الله منوچهری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری خانه ملتگفت: کار‌شناسان اقتصادی دولت بر این باورند که دولت می‌تواند درآمدهای بیشتری از محل دریافت مالیات داشته باشد و این کار را با دقیق‌تر کردن روش‌های دریافت مالیات و جلوگیری از مالیات گریزی انجام خواهد داد و در این راه به دنبال اعمال فشارهای مالیاتی بر کسبه و کارمندان و کارکنان دولت نیست و تنها قصد دارد با مجموعه تدابیری، جلوی مالیات‌گریزی برخی از فعالیت‌های اقتصادی را بگیرد.

وی اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده سالانه باید یک درصد افزایش یابد اما امسال از ۶درصد به 8 درصد افزایش یافته به عبارت دیگر مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه ۹۳به میزان دو درصد و به معادل رقمی ۳هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حین بررسی بودجه به رای گذارده شود تا با نظر نمایندگان این مسئله نهایی شود که البته با مخالفت‌های فراوانی نیز از ناحیه نمایندگان مواجه خواهد شد.

منوچهری خاطرنشان کرد: افزایش دو درصدی بر مالیات بر ارزش افزوده موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد که این مسئله هم از ناحیه دولت و هم از ناحیه مجلس با تردیدهایی روبرو شده که باید بررسی نهایی آن را در صحن علنی مجلس انجام دهیم. اما لازم به بیان است که نمایندگان از هیچ تصمیم تورمی استقبال نمی‌کنند و معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، تصمیمات دولت و مجلس می‌بایست تصمیماتی ضدتورمی و در جهت مهار قیمت‌ها باشد.

سال ۹۳سال تصمیمات مهم دولت و مجلس برای ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات مهم دولت و مجلس در زمینه مهار هزینه‌های سنگین بهداشت و درمان به مردم اظهار داشت: هم اکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان و بر اساس بیان بسیاری از مردم، سهم مردم از هزینه‌های درمان از ۶۰درصد نیز عبور کرده و میزان پوشش بیمه‌ها بر روی داروهای گران و خاص نیز به اندازه‌ای نیست که بتواند پاسخگو باشد و لذا مردم در سختی قرار گرفته‌اند و دولت و مجلس با هم به دنبال یافتن راهکارهایی هستند که بتوانند این وضعیت را مدیریت کنند و از حجم فشار‌ها به مردم بکاهند.

وی افزود: چیزی در حدود ۱۳میلیون نفر از مردم کشورمان هم‌اکنون فاقد هرگونه حمایت بیمه‌ای هستند و این مسئله درشان نظام سلامت کشورمان نیست و باید مسئولین مربوطه در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

منوچهری گفت: تعیین تکلیف این ۱۳میلیون نفر و اعمال ساختار بیمه‌ای متناسب و متوازن برای همه مردم از طریق یکپارچه سازی بیمه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که دولت و مجلس آن را با جدیت دنبال می‌کنند و اگر اعتبار کافی در سال ۹۳برای این حوزه در نظر گرفته شود، می‌توان این مشکل را مهار کرد و رضایتمندی مردم را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به دلیل عدم پوشش مناسب بیمه‌ها و گرانی هزینه‌های درمان، بسیاری از مردم قدرت و توان پیگیری بیماری‌های شناخته شده خودشان را ندارند و این مسئله در مورد بیماری‌های گران مانند دندان بیشتر نیز شده است و اگر فکری اساسی به حال آن نشود، سلامت عمومی مردم در خطر قرار خواهد گرفت و مجبوریم در آینده هزینه‌های بالاتری را برای مهار این بیماری‌ها هزینه کنیم.

وی گفت: گاهی درمان یک بیماری در مراحل اولیه با ۵۰هزار تومان قابل پیگیری و انجام است اما اگر بیماری پیشرفت کند هزینه‌های ده‌ها میلیونی به دولت و فرد برای درمان وارد می‌شود و این مسئله باید به عنوان حلقه اولیه خدمات بهداشتی و درمانی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی در مجلس تاکید کرد که مجلس و دولت در زمینه حل مشکلات بهداشتی و درمانی و بهبود شاخص‌های دسترسی به خدمات مطلوب این حوزه مصمم هستند و امیدواریم سال ۹۳سال خوبی برای تحقق تصمیمات مهم در این بخش باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد