فراهم كردن فرصتي براي نهادينه كردن فرهنگ حفاظت از محيط زندگي از اهداف حفظ محيط زيست است

کد خبر: 126350|01:40 - 1392/11/06
نسخه چاپی
فراهم كردن فرصتي براي نهادينه كردن فرهنگ حفاظت از محيط زندگي از اهداف حفظ محيط زيست است
رئيس سازمان محيط زيست پاوه:فراهم كردن فرصتي براي نهادينه كردن فرهنگ حفاظت از محيط زندگي و جلب مشاركتهاي عمومي آحاد و اقشار مختلف جامعه و اگاهي بخشي به كليه اقشار از جمله دانش آموزان كه تاثيرات خوب و حائز اهميتي در جامعه دارند،از جمله اهدافي است كه در هفته هواي پاك به آنها پرداخته مي شود.
محمد اخگر زاده در گفتگويي با خبرنگار هزار ماسوله با اشاره به مضرات آلودگي محيط زيست اظهار داشت:فراهم كردن فرصتي براي نهادينه كردن فرهنگ حفاظت از محيط زندگي و جلب مشاركتهاي عمومي آحاد و اقشار مختلف جامعه و اگاهي بخشي به كليه اقشار از جمله دانش آموزان كه تاثيرات خوب و حائز اهميتي در جامعه دارند،از جمله اهدافي است كه در هفته هواي پاك به آنها پرداخته مي شود.
وي افزود:فرهنگ سازي و اطلاع رساني از طريق رسانه ها ،تاثيرات خوبي را در كمترين زمان در حفظ محيط زيست بر جاي خواهد گذاشت.
وي گفت:از ديد كلي درصد بيشتر آلودگي در شهرهاي كلان مربوط به آلودگي ناشي از دود كارخانجات، خودرو ها و فاضلاب هاي صنعتي و انساني است.
وي ادامه داد: در شهرستان پاوه آلودگي عمده مربوط به ذرات گردو غبار كه از كشورهاي همسايه و از طرف غرب به اين شهرستان وارد مي شود و در بخش آلودگي طبيعت شهرستان پاوه وجود پلاستيك ها و بطري ها كه ساليان زيادي را براي تجزيه نياز دارد با فرهنگ سازي ، شاهد كاهش اين چنين آلودگي هايي در سطح شهرستان پاوه هستيم.
وي با بيان چند مورد از مضرات و اثرات آلودگي هوا تصريح كرد: آلودگي هوا علاوه بر سلامت جسمي و جاني،بر سلامت روحي و رواني نيز تاثير مي گذارد.
وي در پايان گفت:با افزايش سطح آگاهي مردم و انجام اقدامات پيشگيرانه و تغيير نگرش افراد جامعه به محيط زندگي و محيط اطراف و پيرامون خود بهتر مي توانيم نسبت به حفظ و صيانت از محيط زيست و نعمت خدادادي و مشاركت بيشتر مردم در اين زمينه در بقائ طبيعت ،حفظ محيط زيست به نحو احسن و تحويل آن به نسلهاي آينده را انجام دهيم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد