دستگیری سربازان غایب و فراری توسط ماموران كلانتری

مشمولان خدمت سربازي غايب وفراري تحت پيگرد

کد خبر: 12546|13:30 - 1392/02/29
نسخه چاپی
مشمولان خدمت سربازي غايب وفراري تحت پيگرد
هزارماسوله:رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: سربازان غایب و فراری پس از اعلام سازمان وظیفه عمومی توسط كلانتری ها دستگیر می شوند.
 سردار حمید صدرالسادات  اظهار داشت: مشمولانی كه وارد غیبت خدمت وظیفه شوند براساس ماده 58 ،این سازمان وظیفه شناسایی و برخورد قانونی با آنها را دارد. به دلیل اینكه ما متوجه غیبت مشمولان یا فرار از خدمت می شویم پیگیری های لازم را براساس قانون انجام می دهیم.

وی ادامه داد: كلانتری ها در قانون جدید در صورت اعلام مكان فرد غایب موظف هستند برای دستگیری این فرد وارد عمل شوند. ضمن اینكه قبل از دستگیری برگه اخطار قرمز از طریق كلانتری محل برای فرد غایب ارسال می شود.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی،مشمولانی كه مدت غیبت اولیه آنان سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از 3 ماه باشد به 6 ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند. مشمولانی نیز كه مدت غیبت اولیه آنان بیش از یك سال باشد علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالحه قضائی معرفی می شوند.

صدرالسادات با اعلام تبعات غیبت سربازان افزود: سربازان غایب اجازه تحصیل، خروج از كشور، دریافت وام و درخواست معافیت كفالت را ندارند.(مهر)

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد