گزارش«دل سیر از شهرداری و شورای شهر»به نقل از خبر شهر و جوابيه شوراي شهر نودشه

کد خبر: 122959|18:39 - 1392/10/28
نسخه چاپی
گزارش«دل سیر از شهرداری و شورای شهر»به نقل از خبر شهر و جوابيه شوراي شهر نودشه
وبلاگ خبر شهر نودشه گزارشي را تحت عنوان «دل سیر از شهرداری و شورای شهر»منتشر كرده است و شوراي نودشه نيز جوابيه خود را به شرح ذيل ارائه نموده است.
به گزارش خبرنگار هزار ماسوله و به نقل از خبر شهر شهردار یا شارمند، طبق تعریف دانشنامه‌ای، به نگهبان یا گردانندهٔ شهر، گویند.اما بر اساس معانی رایج در ایران، شهرداری نهادی است عمومی، غیر دولتی، محلی و خودکفا. و شورای شهر بنابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورا یکی از ارکان نظام می‌باشد و یکی از ویژگی‌های خاص شهرداری‌ها، شهردارها و شوراهای شهر من یعنی نودشه از بدو انتخاب و پذیرش مسئولیت در حال متر کردن راهروهای استانداری ، فرمانداری و بعضا مجلس شورای اسلامی و حتی نهاد رهبری هستند تا که با صرف هزینه زیاد معنوی از آنها بودجه بیشتری بگیرند.

همواره منتظر شعار کسی هستند تا بگوید کلید آنها هم بدون داشتن علم سیاست دنبال شعار کلید می روند و می روند تا که بازیچه سیاست باخت می شوند .

این شوخی نیست این سیاست است علم اداره مملکت چه بخواهیم چه نخواهیم باید آن را قبول کنیم و یاد بگریم که چگونه استقاده کنیم .

همواره توجه نکردن به نیرو و توان داخلی برای اداره امور و استفاده نکردن از ظرفیت های بالقوه و بالفعل درونی سیستم تحت مدیریت یکی از اساسی ترین ضعف های مدیریتی شهر نودشه بوده و هست تا جایی که این ضعف جولانگاه سیاست مداران شده.

مدیران ارشد شهری با خوش نامی و با روحیه ی خدمت و دلسوزی پا به عرصه مدیریت می نهند و با اکثریت آرا برای تصدی مدیریت انتخاب می شوند ولی افسوس که در پایان بدونه داشتن هیچ گناهی تنها برای یک اشتباه کوچک با بد نامی و تهت و هزار درد دیگر از سیستم مدیریت کنار گذاشته می شوند .

آیا نباید در صدد رفع این مشکل بود ؟ آیا نباید این روحیه را ایجاد کرد که کسانی که می خواهند در آینده خدمت گذار دیار خود شوند با روحیه بیشتری امید وار شوند ؟.

مدیران ما باید آگاه باشند سیستم را اصلاح کنند ظرفیت را آنها بسازند تا که سیاستمداران کلان استانی بعضا کشوری به دنبال آنها بیایند نه اینکه ما گدای سیاست آنها باشیم و هیچگونه ابزاری برای خواندن و فهماندن مشکلاتمان نداشته باشیم .

الگویی سالم و قوی همانند آنچه که امروز سیاست خارجه کشورمان در نظر گرفته را الگو بگیرید چرا که با ظرافت خاصی که ظریف ایفا می کند موجبات سربلندی را برای کشور به ارمغان آورده و نیاز امروز نودشه هم همچین سیاستیست نام و اعتبار نودشه باید احیا شود من نودشه ای همچنان که امروز سربلند و با افتخار نام نودشه را می برم باید پشتوانه ای گرم داشته  باشم ، نباید مسئولینم به گونه ای رفتار و عمل کنند که شهرم به سمتی سوق داده شود که خدایی ناکرده من روزی از بردن نام شهرم هراس داشته باشم .

ما شاهد بودیم که در چند روز اخیر بار دیگر مدیر شرکت گاز استان برای چندمین بار حرف خود را پس گرفت و در برابر مواضع پیشن خود در قبال لوله گاز نودشه عقب نشینی کرد آیا این درست است ، من این لوله گاز را هزار سال نمی خواهم اگر قرار بر بازیچه قرار گرفتن مسئولین شهرم ، و سر افکندگی آنان است . باید این رویه تغیر کند یک تنه با کل برای کل نجنگید  کل را برای جنگ با یک تن جمع کنید .

 شورا و شهرداری بدانند که  سیاست طلب بودجه از دولت سیاست اشتباهیست سیاست طرف داری از جریان و شخص خاصی برای پیش برد سیاست گرفتن بوجه بیشتر، در این اوضاع نا به سامان اقتصادی سیاستی غلط و اشتباه است . سیاست خودکفایی همچنان که در تعریف شهرداری آمده است را در نظر بگیرید .
 
 در ادامه جوابيه شوراي نودشه و به نقل از شوراي نودشه بدين شرح است:
(من این لوله گاز را هزار سال نمی خواهم اگر قرار بربازیچه قرار گرفتن مسئولین شهرم ، و سر افکندگی آنان است) این عین جمله ای است که در وبلاگ خبر شهر تحت عنوان ،،یک دل سیر از شهرداری وشورای شهر بگویم ،،   که در پاسخ آن باید این نوشتار را بنویسم

این دردناک است که اگه شورا و مسئولان برای چندمین بار و چندین سال به در خانه مسئولان رفته باشیم بازیچه بودیم و سرافکنده . واقعا این بازتابی بسیار روشن از طرز تلقی مردم از مسئولینی است که به خواست مردم دیار نودشه بی توجهند.

 آیا مسولانی که  که خواست مردم و شورای مردم فداکار نودشه را نادیده میگیرند هرگز از خود پرسیده اند که نودشه برای جبهه و انقلاب چه کرده آیا با این دید به خواست مردم فداکار نودشه نگریسته اند . 

  کجایند آنانی  که 8 سال جنگ و فداکاری مردم نودشه را نادیده گرفته و راهپیماییهای آنان بر علیه دشمنان جمهوری اسلامی را در زیر توپ بارانهای روزهای جنگ به یاد ندارند به حال خود رهایشان ساخته اند .

   آنروز که مردم نودشه با بمبهای صدام لت و پار میشدند و تمام خانه و مساجد نودشه میزبان اعزامیهایی بود که برای والفجر 8 در نودشه و نقطه صفر مرزی در آرامش بودند آنانی که به خواستهای به حق این مردم گوش فرانمی دهند کجایند  در شهر ودیاری دور از جنگ برای خود در آسایش و آرامش بودند .

سر افکنده و شرمسار آنانی هستند که نودشه را از لیست شهرهای جنگ زده حذف کردند .

با این همه بیکاری قشر تحصیل کرده و مشکلات اقتصادی خانواده ها کجایند آنانی که گذشته نه چندان دور ما را ببینند که چسان در زیر بمبارانهای شیمیایی و کاتیوشابارانها خم در ابرو نکشیدییم و قهرمانانه جنگیدیم و در خون خود غلتان تا به این سالها آمدیم

شرمساران آنانی هستند که خیابان کشی محلات دور از دسترس را به جای اینکه در دهه 60 انجام دهند به امروز با هزاران مشکل کشانده اند .شرمساران آنانی بودند که می توانستند ولی نکردند

در نگاهی دیگر:

هزینه های  لوله کشی گاز نودشه آیا به اندازه ای هست  که بارها شورای نودشه و امام جمعه و شهردار و ... را جواب رد دهند و مجبور باشیم از دری دیگر وارد شویم و سر افکنده و بازیچه شویم .  

برای تعریف شهرداری که نهادی عمومی غیر دولتی و خودکفاست هم باید واقع گرا بود و ظرفیتهای گذشته ندانم کاریها و خیلی از بی لیاقتیها را تعریف کرد و تا اهم و مهم شود .

عرصه مدیریت تعریفی نیست که به نوشتار در آید

مثلا اگر بستانکاری از در در آید و برای چندمین بار شما نتوانید در این دنیای وانفسای گرانی و تورم پولش را پرداخت کنید حتما مواجه دشنامهای رکیک و بغض و کینه و شکایتهای قضایی او خواهید گردید و با گذشت زمان این مضاعف می شود .

باید رئالیست و و واقع گرا بود اگر شورا ی نودشه در 3 ماهه اخیر برای بیستمین بار یقه مسئولان را گرفته  برای رهایی از شر بستانکاران و رهایی از محکومیتهای قضاییست که بدهکاری بر گریبان شهرداری همچون گرز گران و شمشیر بران کارگر افتاده است .

خبر شهر عزیز  شما در نوشتارتان گفته اید :

{همواره توجه نکردن به نیرو و توان داخلی برای اداره امور و استفاده نکردن از ظرفیت های بالقوه و بالفعل درونی سیستم تحت مدیریت یکی از اساسی ترین ضعف های مدیریتی شهر نودشه بوده و هست تا جایی که این ضعف جولانگاه سیاست مداران شده.}

استفاده کردن از توان داخلی کدام است شما باید شفاف بگویید منبع درامدتان از بخش خصوصی کدام است کدام بالقوه است که به فعل در نیامده اگر به فعل در بیاد آیا تحت فرمولهای درامدی به بهردهی می نشیند . مثلا اگر شهرداری نودشه پارکینگ طبقاتی با 1 میلیارد یا کمتر هزینه بسازد آیا بازدهی دارد یا ریسک است و هزاران مثال دیگر . برای چنین عزیزانی که سیستم تحت مدیریت و ضعفها را پیش می کشند باید بگویم که :  دوصد گفته چون نیم کردار نیست .

این حرفهای آرمانگرایانه است . چه توانی،  اگه راست است بیایید آن توانها را در منصه ظهور گذارید یا راهنمایی کنید که واقعا با این بدهکاریهایی که شهرداری دارد اجرایی باشد . مثلا چه سرمایه گذاری از خارج نودشه یا داخل یا هر کجا تقاضای مشارکتی در طرحی کرده تا شهرداری جوابش را بدهد .

ضعفها اگر زیاد است بر اثر بی توجهی هاییست که انباشته شده نه دولت در نودشه اقدام به احداث کارگاه یا کارخانه ای کرده ونه بخش خصوصی این ریسک را انجام میده .

شما اعتبار را از سیاست ظریف و سیاست خارجه دانسته اید و شورا و نودشه را به الگو گرفتن از آن فرا خوانده اید درست است ولی قابل مقایسه نیست  ما کجا و ظریف کجا . درست است ما نیز میخواهیم سیاستی نو در اندازیم ولی اول باید به نقطه صفر برسیم بدهکاریهای شهرداری را صاف کنیم یا سرمایه گزارانی بیایند و به جای ما کار کنند و عایداتش را تقسیم کنیم یا چیزی تو این مایه ها .

در کل شورای نودشه با پشتیبانی مردمانش هرگز اعتماد به نفس خود را از دست نمی دهد سعی می کنیم که به هر دری  بزنیم تا حق مردم نودشه را بگیریم چون حق گرفتنی است . ما خود را وامدار جوانان و مردم می دانیم با وجود کمبودها مشغول خدمتیم در جایی که هم لازم باشد اشتباهات مسئولان و خویش را پذیرا هستیم .
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد