امام جمعه پاوه : معیار ما برای وحدت ، رهبر معظم انقلاب است

کد خبر: 122866|15:32 - 1392/10/28
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه : معیار ما برای وحدت ، رهبر معظم انقلاب است
امام جمعه پاوه در بیست و پنجمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه با بیان اینکه ما از سالهای آغازین انقلاب منادی وحدت بوده ایم ، معیار برای حفظ وحدت را مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: در کنار این تجمعات و نشستها لازم است مسئولان امر به مشکلات ما هم توجه داشته باشند .
به گزارش خبرنگار هزار ماسوله و به نقل از دفتر امام جمعه پاوهماموستا ملا قادر قادریروز پنج شنبه (26 دیماه ) در بیست و پنجمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه که با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی استان کرمانشاه، ائمه جمعه و جماعات، مسئولین لشکری و کشوری و اندیشمندان حوزه و دانشگاه در تالار بزرگ انتظار این شهر برگزارشد ، اظهار داشت: قرآن کریم پیروی از رسول خدا و توجه به امر حق را رمز پیروزی و موفقیت امت اسلامی عنوان کرده است.

ویبا بیان مأموریت پیامبران الهی بخصوص پیامبر خاتم (ص) ادامه داد: تلاوت آیات الهی ، تعلیم کتاب و درس حکمت و چگونه زیستن ، فلسفه بعثت پیامبر (ص) بود.

ماموستا قادریقرن بعثت پیامبر (ص) را قرنی عجیب توصیف کرد و بیان داشت: زمان بعثت پیامبر (ص) حدود 6 قرن بود که رابطه آسمان با زمین از طریق انبیای الهی برقرار نشده بود و تحریف کتب آسمانی سایر ادیان و بازیچه قرار گرفتن ادیان در جریان و چراغی که انبیاء روشن کرده بودند خاموش شده بود

امام جمعه پاوهافزود : در آن عصر تاریک - زمان بعثت پیامبر(ص) - رهبران دینی یا در خدمت حکام یا منزوی شده در دیرها بودند ، زن جایگاهی نداشت و چوب و سنگ پرستش می شد اینچنین بود که جامعه بشری که در جهل و تاریکی به سر میبرد نیازمند حضور یک راهنما بود که پروردگار با منت بر بندگان خود حضرت خاتم (ص) را مبعوث فرمود.

ماموستا ملا قادر قادریدر بخش دیگری از سخنانش با مروری بر تاریخ ؛ خاطرنشان کرد: در دو قرن گذشته جنگ‌ها و انقلاب‌های متعددی در دنیا رخ داده که جنگ‌های اول و دوم جهانی و هشت سال دفاع مقدس و انقلاب‌های کبیر فرانسه، اکتبر شوروی و انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین آنها بودند.

ماموستا قادریبا اشاره به انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: ملت ایران در پناه لطف الهی ، با عقلانیتو تحت رهبری امام راحل (ره) و با هدایت روحانیت یک نظام را تغییر داد

ویافزود : بعد از انقلاب ایران ، سه موضوع ،استقلال، نفی سلطه و جمهوریت برای دشمنان و مخالفین قابل پذیرش نبود و لذا نتیجه این شد که هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند که کشورهای بسیاری نیز در آن نقش داشتند ؛ اما به لطف الهی جنگ ایران با موفقیت و پیروزی ملت ایران همراه بود.

امام جمعه پاوهدر ادامه به دشمنی دیرینه غربیها با اسلام اشاره کرد و افزود : هانتینگتون در تئوری برخورد تمدنها اذعان میکندکه غرب قبلا دشمنی سرخ به نام کمونیست داشته و اکنون دشمنی سبز به نام اسلام دارد و غربیها باید برای مقابله با این دشمن از همه ظرفیت خود استفاده کنند.

ویافزود: آنچه امروز در جهان اسلام میگذرد و ما شاهد آن هستیم نشان دهنده این است که غربیها با پیروی از تئوری در صدد نابودی کشورهای اسلامی هستند و زیرکانه بهار عربی را منحرف و به زمستان تبدیل کردند.

وییکی از ابزارهای غربیها در این جنگ را رشد و تقویت تفرقه قومی و مذهبی عنوان کرد و افزود : امروز ما در رسانه ها اثرات این حربه دشمنان را بخوبی می بینیم البته شاکر پروردگار هستیم که در منطقه ما که طوائف و فرق مختلف وجود دارنددر سایه حکمت رهبری و عقلانیت علمای فریقین تا به امروز با هم و در کنار هم با برادری زندگی کرده ایم

ماموستا قادریسپس با اشاره به مراسمات هفته وحدت گفت : این تعامل و در کنار هم نشستن ها را با هر دیدی نگاه کنیم مبارک و قابل تحسین و ارزشمند است.

ویبا اشاره به همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در کرمانشاه گفت : با تکیه بر عقلانیت روحانیت فریقین و تعامل مسئولان خوشبختانه امروز در کرمانشاه در مسئله وحدت کم ترین مشکل را داریم.

امام جمعه پاوهسپس با بیان اینکه ما از سالهای آغازین انقلاب منادی وحدت بوده ایم ، معیار برای حفظ وحدت را مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: در کنار این تجمعات و نشستها لازم است مسئولان امر به مشکلات ما هم توجه داشته باشند

ویافزود : اگر غرب کشور نبوذ که در 8 سال جنگ تحمیلی از مرزهای کشور دفاع کرد امروز همدان و تهران امنیت نداشتند و اگر همراهی اهل سنت کرمانشاه هم نبود امروز کرمانشاه امنیت نداشت ؛ پس توجه به غرب کشور بصورت عام و توجه به مناطق اهل سنت کرمانشاه بصورت خاص باید مورد نظر مسئولان باشد.

ماموستا قادریبه شرکت بیش از ۸۰ درصدی مردم پاوه در انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت : مشکل اشتغال ، مشکل بازگشایی مرز و مشکلات روحانیون و مساجد اورامانات از جمله مشکلات عمده مردم ماهستند که باید مسئولان امر توجه جدی به حل آنها داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد