آيت الله علما:

آن چيزي كه شمشير دنيا را كند كرده است همين تاثيرگذاري رسول خدا حول محور عشق و محبت به رسول خدا است

کد خبر: 120811|09:58 - 1392/10/25
نسخه چاپی
آن چيزي كه شمشير دنيا را كند كرده است همين تاثيرگذاري رسول خدا حول محور عشق و محبت به رسول خدا است
آن چيزي كه شمشير دنيا را كند كرده است همين تاثيرگذاري رسول خدا حول محور عشق و محبت به رسول خدا و تربيت شده هاي رسول خدا با برگزاري مراسمي اين چنين است وبه عنوان سرمايه اي است كه بايد در حفظ و نگه داري آن كوشا باشيم.
به گزارش خبرنگار هزار ماسوله امام جمعه كرمانشاه در مراسم با سعادت ميلاد نبي مكرم اسلام(ص)در مسجد قباي شهرستان پاوه اظهار داشت:خداوند را بسيار شاكريم كه حول محور رسول خدا گرد هم آمده ايم اگر دنيا قصد اين را داشته باشد كه اين اعتقاد راسخ را از ما بگيرد قطعا قادر نخواهد بود.

آيت الله علما گفت:اين مراسم هم جنبه معنوي و عرفاني و هم فضاي شريعت را دارد فطرت دروني انسان است كه انسان را به جمع اين مراسم ميلاد با سعادت مي كشاند و دشمنان هم نمي توانند با حالت عرفاني  و معنوي كه در اين گونه مراسمات است مبارزه كنند.
 

 

وي افزود:يكي از بركات انقلاب و يكي از نفسهاي صاحب نفس عرفاني امام (ره)، ظهور و بروز وحدت هميشگي مردم بود كه چيز با سابقه داري در بزرگان و علماي شيعه و سني است.

وي با اشاره به تقسيم كشورهاي اسلامي با غنيمت هاي زياد به 54 كشور تصريح كرد:امروزه كشورهاي اروپايي با 21 كشور بدون غنيمت قصد به تكه پاره كردن كشور هاي اسلامي دارند.

وي ادامه داد: امروزه مفتي هاي درباري و مفتي هاي مربوط به اسرائيل و امريكا با بد جلوه دادن اسلامي بي معنا ،اسلامي تكفيري، چه فتواهاي بي اساسي را صادر مي كنند ، و وظيفه روحانيت شيعه و سني اين است بايد بيدار و هوشيار باشند.

آيت الله علما با اشاره به موثر بودن روحاني همچون ماموستا ملا قادر قادري در پاوه افزود:ماموستا ملا قادر قادري تاثيرگذار ،فكور، ، پخته و مسائل  مديريت مي كند به عنوان مرجعي كه نه عده و نه عده دارد نفوذ كلمه دارد و اين امر هم به پشتيباني روحاني بودنش ميسر شده است.

وي گفت:اگر علم و معنويت را كنار هم بگذاريم مافوق همه قدرتها هستيم و طلبه ها و جوانان را هم از بعد معنويت و هم از بعد علميت در اين فضا به بار آوريم.

وي ادامه داد:تمام قرآن از اول تا اخر ما را متذكر آگاهي و بصيرت مي كند تمام اين روايات و احاديث به ما آگاهي و بصيرت مي دهد و وظيفه ما نيز با ارتباطات موجود در دنيا ، بسي افزون تر و سنگين تر است.

آيت الله علما گفت:آن چيزي كه شمشير دنيا را كند كرده است همين تاثيرگذاري رسول خدا حول محور عشق و محبت به رسول خدا و تربيت شده هاي رسول خدا با برگزاري مراسمي اين چنين است وبه عنوان سرمايه اي است كه بايد  در حفظ و نگه داري آن كوشا باشيم.

وي در پايان گفت : فتوا باید پشتوانه فقهی و علمی داشته و بر فتوا دهنده علم و تقوی حاکم باشد ولی متأسفانه بعضی از مسلمانان امروز با اعمال خشونت و افراطی گری، اسلام را به عنوان دین خشونت، کشتار و تخریب و ویرانی معرفی کرده و با این حرکات خود بزرگترین لطمه را به دین اسلام وارد کرده اند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد