نوای وحدت و همدلی در پاوه و اورامانات طنین انداز شد

کد خبر: 119919|19:24 - 1392/10/23
نسخه چاپی
نوای وحدت و همدلی در پاوه و اورامانات طنین انداز شد
جشن های هفته وحدت به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام در شهرستان پاوه و منطقه اورامانات استان کرمانشاه با حضور گسترده مردم و مسوولان در مساجد و اماکن عمومی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار هزار ماسوله و به نقل از ایرنا، یکی از بهترین ایام نزد مرزنشینان غیور منطقه پاوه و اورامانات که از روزگاران قدیم تاکنون رواج داشته، ماه ربیع الاول و به تعبیر اهل سنت ˈماه مولود پیامبرˈ مکرم اسلام (ص) است.

آیین مولودی خوانی در منطقه پاوه و اورامانات براساس سنت های قدیمی و دینی همواره از جایگاه ولایی برخوردار بوده و این آیین های معنوی در هفته وحدت به اوج خود می رسد.

آیین های دف نوازی و مولودی خوانی در وصف حضرت رسول اکرم (ص)، تجمع مسلمانان در مساجد، خانقاها، تکایا و منازل شخصی، برگزاری آیین های ازدواج در این ماه و پذیرایی از مردم با شیرینی و شربت از مهمترین برنامه های گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت در این منطقه است.

مردم این دیار از میهن اسلامیمان بر این باورند که برگزاری آیین های مولودی خوانی و جشن میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) در مساجد و منازل علاوه بر ایجاد وحدت، صمیمیت و همبستگی موجب افزایش رزق و روزی و دوری از بلا می شود.

ماموستا ˈرمضانیˈ از علمای پاوه در خصوص ماه ربیع الاول گفت: ذکر و یاد پیامبر (ص) همیشه باعث وحدت، برادری و اخوت بوده و هست و امروز هم با توجه به هجمه هایی که به شخصیت پیامبر اسلام (ص) توسط دشمنان دین می شود می طلبد بیشتر از سال های قبل جشن های میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت را برگزار کنیم.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در ایجاد وحدت در جهان اسلام افزود: نامگذاری هفته وحدت توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی از دوازدهم ربیع الاول تا هفدهم این ماه تدبیری مهم و قابل تامل بود تا دشمنان هیچگاه موفق به ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان نشوند.

رییس دفتر امام جمعه پاوه هم با بیان اینکه مذاهب اسلامی در مواردی اختلاف نظر دارند و تنوع دیدگاه و فکر در بین مذاهب وجود دارد، گفت: تمامی مذاهب اسلامی در یک نقطه مشترک هستند و آن هم شخصیت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) است که نقطه تلاقی تمام مذاهب اسلامی است.

ˈمصلح قادریˈ اظهار کرد: میلاد آن حضرت و جشن های گرامیداشت هفته وحدت این فرصت را فراهم می کند که مسلمانان بتوانند با بهره گرفتن از این نقطه تلاقی ( پیامبر گرامی اسلام ) و وحدت آفرین برای همدلی و برادری هر چه بیشتر مذاهب اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: دشمنان اسلام در سال های گذشته چون نتوانستند بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، تهاجم گسترده ای را در قالب کاریکاتور و ساخت فیلم های متعدد علیه شخصیت بزرگوار پیامبر اسلام (ص) به راه انداختند و درصدد لطمه زدن به این شخصیت بزرگ اسلام برآمدند.

وی اظهار داشت: مسلمانان باید بدانند شخصیت پیامبر مکرم اسلام (ص) برای ما مهمترین و بزرگترین عاملی است که همه می توانیم حول محور ایشان به عنوان برادر با وحدت و صمیمیت کنار هم زندگی کنیم.

خانم ˈیوسفیˈ از شهروندان پاوه ای نیز گفت: برگزاری برنامه های گرامیداشت میلاد پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت، موجب صمیمیت و یکدلی می شود، مردم دوست دارند در این برنامه ها حضور یابند چون شرکت آن ها در این جشن ها دشمنان اسلام را ناامید کرده است.

خانم ˈعظیمیˈ از دبیران دبیرستان های پاوه هم گفت: برگزاری جشن های میلاد پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) موجب وحدت و برادری بیشتر در بین برادران اهل سنت و تشیع می شود و قرآن کریم و پیامبر عطیم الشان اسلام نیز بر وحدت و همدلی مسلمانان تاکید کرده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد