پاوه و اورامانات از نظر تعداد موقوفات رتبه هشتم کشور را دارد

کد خبر: 115020|20:36 - 1392/10/10
نسخه چاپی
پاوه و اورامانات از نظر تعداد موقوفات رتبه هشتم کشور را دارد
رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات گفت: این منطقه با داشتن 293 موقوفه و 721 رقبه به لحاظ تعداد موقوفات و رقبات رتبه دوم استان کرمانشاه و هشتم کشور را دارد.
به گزارش خبرنگار هزار ماسوله و به نقل از ایرنا، ماموستا ملا ˈهادی رمضانیˈ روز سه شنبه و به مناسبت هفته وقف افزود: موقوفات یکی از مهمترین و وسیع ترین مباحث تاریخ و جوامع اسلامی محسوب می شوند.

به گفته وی، موقوفات به این دلیل که نقش بسیار مهمی در فعالیت های دینی، اجتماعی و فرهنگی دارند از اهمیت و جایگاه ویژه ای میان جوامع اسلامی برخوردار هستند.

رمضانی تعداد مساجد و بقاع متبرکه پاوه و اورامانات را 410 مسجد و 9 بقعه مبارکه عنوان کرد و یادآور شد: 59 مسجد دارای موقوفه هستند ولی مابقی مساجد از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیرین اداره می شوند.

وی اظهار کرد: در سال جاری هفت رقبه شامل زمین زراعی، آبی، باغ و فضای مذهبی به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال توسط خیرین وقف و در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان قرار گرفته است.

رمضانی شناسایی هشت هزار و 400 مترمربع زمین موقوفه مجهول و تملک آن برای اوقاف، بیمه کردن 160 نفر از خادمین مساجد از طریق تامین اجتماعی، اخذ رای قضایی برای 53 هزار مترمربع زمین موقوفه از منابع طبیعی، اخذ چهار رای له موقوفات در مراجع قضایی بدوی و تجدید نظر و تامین و تحویل 480 هزار لیتر سوخت به 238 مسجد فاقد گاز طبیعی در پاوه و اورامانات را از فعالیت های این اداره در سال جاری اعلام کرد.

وی برگزاری ویژه برنامه های سازمانی را در قالب آرامش بهاری، نشاط معنوی و ضیافت الهی در بقاع متبرکه، برگزاری همایش امام زادگان، برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم و اذان با همکاری آموزش و پرورش در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16سال در دو گروه خواهران و برادران را از دیگر اقدامات اوقاف دانست.

به گفته وی، اجرای طرح تربیت حافظ در 38 پایگاه با حضور یک هزار و 502 نفر و کسب رتبه سوم استان بدلیل بیشترین ثبت نام، اهدای چهار هزار جلد قرآن بین پایگاه های قرآنی و کلاس های تفسیر، توزیع یک هزار و 500 سی دی قرآنی و برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری در شهرستان های پاوه و جوانرود را از دیگر فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات در سال 92 اعلام کرد.

رمضانی همچنین رایگان شدن حق آب، برق و گاز مساجد را با تلاش های صادقانه و بی دریغ امام جمعه شهرستان پاوه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گامی ارزنده در راستای حفظ و تقویت مساجد عنوان کرد و گفت: دعای خیر مردم و نمازگزاران مساجد همواره بدرقه راه این افراد و همه کسانی است که در این راه گام برداشتند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد