نامه سرگشاده به مسئولين در خصوص بازار پاوه

کد خبر: 114706|20:08 - 1392/10/09
نسخه چاپی
نامه سرگشاده به مسئولين در خصوص بازار پاوه
نامه سرگشاده به مسئولين در خصوص بازار پاوه
به گزارش خبرنگارهزار ماسولهو به نقل ازسلام پاوهينجانب يكي از كسبه بازار ميدان مولوي پاوه مي باشم و با نگارش چند سطر ذيل مي خواهم گوشه اي از واقعيات موجود در سطح بازار ديارمان را به عرض مسئولين محترم شهرمان علي الخصوص مسئولين تنظيم و نظارت بر بازار برسانم كه شايد مفيد و كارگشا باشد. بنده همانند بسياري از اطرافيان خويش يكي از جوانان فارغ التحصيل در سطح كارشناسي ، داراي كارت سربازي ، متأهل و بيكار سطح شهرستان مي باشم كه پس از جستجوي چندين ساله جهت پيدا نمودن شغل اداري ( اعم از دولتي و خصوصي ) متأسفانه به ناچار به اصرار دوستان و اقوام قدم به دنياي آشفته و پريشان بازار آزاد نهادم ؛ آشفته از اين لحاظ كه با دو دو تا كردن متوجه شدم كه با توجه به اجاره بهاي ماهيانه و قيمت خريد فقط و فقط پول كرايه تاكسي رفت و برگشت برايم مي ماند خلاصه جبر زمان ما را مجبور به اين ريسك دلهره آور نمود

ابتدا با توكل به خداي منان و رزاق شروع به سير مراحل قانوني جواز كسب نمودم البته از هفت خوان رستم سخت تر بود پس از ……. ….. گذشت از طوفان امور صنفي ، دارايي و باتلاق شهرداري و … موفق به كسب جواز قانوني شدم و با خريد شيريني به منزل برگشتم. بعد از چند هفته از استقرار در محل ، بازرسان محترم نظارت بر اصناف دكان ما را به قدوم مباركشان منور گردانيدند و با رؤيت جواز كسب و فاكتور خريد و … بنده را تشويق پدرانه نمودند و ما هم كه ذوق زده شده بوديم چشم گويان بدرقه شان نموديم و گفتيم خدا را شكر دوستان نظارت مستمر دارند غافل از اينكه من شخصاً در طول سال فقطيكبارافتخار هم صحبتي نصيبم گشت و هر وقت هم كه سر زده ! بيايند بطور اتفاقي همه دوستانكركرههارا پايين مي كشند و جيم مي شوند بهمين سادگي يك جرعه ايستك هم روش ! به هر حال پس از باز شدن چشم و گوش مان در بازار متوجه چند مشكل بزرگ در سطح بازار آزاد شهر شديم كه جهت بررسي و اقدام مقتضي بخدمتتان تقديم مي گردد:

1. اجاره بهاي واحدهاي تجاري شهر نجومي و در حد ونك و ميرداماد و … در شهر تهران مي باشد ( كرمانشاه را كه ديگه بحثش را نكن سطح بازار پايين مي آيد ) در صورتي كه اغلب واحدها فرسوده و بدون مجوز تجاري و فاقد انشعاب آب و گاز مي باشند اما صاحبان املاك آنها راعروس بازارمي نامند و مي خواهند با اجاره ماهيانه خودمشكلات طايفه شانرا حل نمايند و آن هم با بدبخت نمودن امثال بنده .

2.  بسياري و بسياري از عزيزان بازاري در حد80 درصدفاقد جواز كسبمربوطه مي باشند و هرچه دلشان بخواهد انجام مي دهند و كسي هم نيست نظارت و بررسي و اقدام لازم را معمول نمايد روزي ميوه فروش مي شوند روز بعد پارچه فروش روز بعد موبايل فروش و روز بعد طلا فروش با نرخ هاي عشقي ، واقعاً عشقي كه باعث مي شود ما در بازار در هر رده اي شاهد سونامي هاي ويرانگر روزانه باشيم البته اكثر دوستان واقع در اين دسته يا ملك مال خودشان هست يا مال پدرشان.

3.  برخي از عمده فروشان محترم بر خلاف قانون اقدام به خرده فروشي هم مي نمايند كه اين خود عامل بدبختي امثال بنده است مثلاً يكي از همسايه هاي بازاري من از عمده فروشي موبايل واقع در ميدان مولوي كه بدون جواز كسب هم مي باشد چند مدل گوشي را به قيمت عمده مي خرد بعداً همان گوشي ها را همان عمده فروش با 10 هزار تومان افزايش بها تك فروشي مي نمايد كه اين عامل بدبختي او و امثال ماست بصورتي كه يكي از اقوامش به دوست من گفته بود حرام خور در صورتي كه دوست من نمي تواند با او رقابت كند چون حساب دو دو تا چهارتاست با با، با بند يك چكار كند.

بخدا قسم ما كسبه هاي قانوني ديگر تاب اين آشفته بازار را نداريم ما مجبوريم جهت جبران ضررهايبند 1 و 3و براي رقابت با بند2همشهريان عزيزمان راتار و ماركنيم حتي نزديكترين دوست و فاميل خود را تيغ بزنيم. در صورتي كه با اعمال قانون از طرف مراجع ذيصلاح علي الخصوص حضرت عالي ؛در بند 1 اجاره بهاي ماهيانه را منطقي نماييدبه نحوي كه نه سيخ بسوزد نه كباب خدا شاهد همه اش حُباب است بعضي از عزيزان سرمايه گذار با احداثپاساژهاي غير مجازو تبديل پاركينگ و واحد مسكونيبه تجاريدر صدد يك شب ره صد ساله را پي نمودن هستند چون اصطلاحاًكي به كيه! در بند 2 و 3 وقتي يارو بدون جواز كسب وارد بازار مي شود پس هيچ قيد و بندي نسبت به رعايت اصول تجارت و احترام به هم صنفي هاي خويش را ندارد و با ندانم كاري خود باعث تلاطم قيمت ها مي شود و از طرف ديگر عمده فروش هم كه طوفان به پا مي كند كه آن هم قوز بالا قوزه و عجب هم قوزي.

خلاصه مسئولين محترم ؛به خدا قسم وضع بازار پاوه خيلي وحشتناك است ديگر خدا و وجدان انساني كم كم رنگ خود را باخته است . مردم كم كم به جهت خريد بهشهرهاي ديگرمي روند حتي جهت خريد ميوه، به داد كسبه منصف و مردم شريف پاوه برسيد بابا ماخونخوار نيستيمولي اگر كسي به دادمان نرسد مجبوريموالله مجبوريمچه كنيم زن و بچه و زندگي خرج داردآقا خدا شاهده برخي از همسايه هاي بازاري من به بهانه پرداخت يارانه نقدي ، متولد شدن نوه سلطنتي بريتانيا ، قرعه كشي جام جهاني ، عيد فطر ، عيد قربان ، تحويل سال نو ميلادي و قمري ! درگذشت نلسون ماندلا ، بابا شدن براد پيت و … روز به روز نرخ ها را بالا مي برندخدا شاهده جهت تأمين برخي از اجناس اگه به بازار دبير اعظم كرمانشاه مراجعه كنيم با احتساب هزينه اياب و ذهاب و زمان باز هم به نفع ماستدر دنياي تجارت فقط قيمت ارز و طلا شناور است اما متأسفانه در پاوه همه چيز قيمتششناورهحتي خودمان هم شناوريم؛ در اينجاست كه بايد بگوييمانا لله و انا اليه راجعون.

خواهشاً خواهشاً خواهشاً مسئولين گرامي به خاطر رضايت خدا و تسكين قلب و وجدان بيدارتان تا قبل از عيد و تحويل سال نو شمسي! در اين چند ماه باقيمانده به داد بازار پاوه و كسبه و مردم شريف محترمش برسيد. با احترام يكي از بازاريان اين ديار.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد