شهردار پاوه :

فرهنگ سازی مهم ترین عامل برای پیشگیری از فشارخون بالاست .

کد خبر: 10675|10:40 - 1392/02/24
نسخه چاپی
فرهنگ سازی مهم ترین عامل برای پیشگیری از فشارخون بالاست .
هزارماسوله: شهردار پاوه گفت: آموزش و فرهنگ سازی در راستای سبک زندگی سالم مهم ترین عامل برای پیشگیری از فشارخون بالا در جامعه است.
 جمال ابراهیمی در همايش يك روزه شناخت و پيشگيري بيماري هاي فشار خون كه با حضور پرسنل و كارشناسان بهداشت در شهر پاوه برگزار شد گفت :  شناخت راه های پیشگیری و سبک زندگی سالم، اطلاع از میزان فشارخون خود و جدی گرفتن درمان مستمر این بیماری، در کنترل بیماری و ارتقای سلامت كاركنان، نقش عمده ای ایفا می کند.
وي هدف از برگزاري اين همايش را آموزش پزشکی در تقویت برنامه های سلامت ، ارتقاء سطح آگاهی كارگران از اهمیت و پیشگیری از ابتلاء به بیماریها ه ويژه فشار خون و مراجعه به هنگام به منظور بهره مندی از خدمات سلامت  عنوان كرد افزود :  آموزش و اطلاع رسانی در بيان اهمیت موضوع فشارخون از مهمترين راههای پیشگیری و کنترل آن است .
در ادامه قاسم اسدي از كارشناسان بهداشت در اين همايش گفت : 19 الي 20 درصد مردم مبتلا به فشار خون بالا هستند كه از مهمترين عوامل ايجاد كننده بيماريهاي قلبي و عروقي است .
وي با اشاره به اينكه خون در شريانهاي اعضاي بدن جاري و مواد غذايي و اكسيژن را به بدن مي رساند و فشار خون نيروي حركت دهنده خون در عروق مي باشد افزود : فشار خون به دو عامل برون ده قلب و ميزان مقاومت عروق در مقابل جريان خون بستگي دارد
اسدي همچنين ارث ، جنس ، سن ، افزايش چربي خون به علت تصلب شراين ، مصرف سيگار ، چاقي ، بيماري ديابت ، كم تحركي ، مصرف زياد نمك و فشارهاي روحي و رواني از عوامل خطر ساز فشار خون بالا عنوان كرد و اظهار داشت : تغذيه مناسب ، كاهش مصرف نمك ، استفاده از سبزيجات ، كاهش مصرف مواد قندي ، كاهش مصرف گوشت قرمز ، ترك مصرف دخانيات و غيره از توصيه هاي مناسب و لازم در جهت كنترل و پيشگيري از بمياري فشار خون مي باشد .
در پايان اين همايش شهردار به همراه پرسنل ، كارشناسان بهداشت و دكتر ولدبيگي خانه سلامت يا واحد سلامت شهرداري را  افتتاح و همچنين كليه پرسنل به وسليه شهرداري كارشناسان مركز بهداشت از لحاظ تست فشار خون ، قد و وزن ويزيت شدند .  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد