برگزاري جلسه ستاد بحران در شهرستان پاوه

کد خبر: 105826|20:43 - 1392/09/24
نسخه چاپی
برگزاري جلسه ستاد بحران در شهرستان پاوه
جلسه ستاد بحران در سالن جلسات فرمانداري شهرستان پاوه با حضور فرماندار و مسئولين ادارات اين شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار هزار ماسوله فرماندار شهرستان پاوه در اين جلسهبا اشاره به چشمگير بودن افزايش 45 درصدي بارندگي در شهرستان پاوه نسبت به سال گذشته اظهار داشت:در چند روز اخير، تعدادي از ادارات همچون اداره راه و شهر سازي، هلال احمر و اداره گاز كه در پي افت شديد گاز در شهرستان، تلاشهاي مضاعفي را متحول شدند ، شاهد مديريت خوب اين اداره ها در سطح شهرستان بوديم.

خدرويسي افزود:شرايط حساسي طي هفته هاي گذشته در شهرستان هاي سطح استان حاكم بود در بعضي از شهرها 200 مورد زمين لرزه گزارش شد و در پي آن نگراني عمومي، استرس ها و فضاي باز رواني در بين مردم حاكم شد به گونه اي كه شب ها و روزها در چادر و فضاي باز به سر مي بردند و خيلي از مسئولين شهرهاي سطح استان آن تدبير رواني كه در گفتارشان مي بايست داشتند انجام ندادند و باعث زحمات زيادي براي شهرها شد.

وي گفت: همواره مسئولين ادارات بايد آمادگي لازم براي هرگونه حوادث غيرمترقبه از قبيل سيل و بارندگي ، زلزله و خسارات طوفانها كه مخصوصا در منطقه ما كه به عنوان شهر مرزي هستيم ، داشته باشند.

وي با اشاره به حادثه كشته شدن 18 نفر از هموطنانمان در انتقال خط لوله گاز از ايران به عراق گفت:تمامي مسئولين شهر قصر شيرين امكانات لازم را براي انتقال مجروحان به كشور مهيا كرده اند و در آمادگي كامل به سر مي بردند و شهرستان مرزي ما هم متفاوت با ديگر شهرهاست و بايد مسئولين هميشه در آمادگي لازم براي وقوع هرگونه حوادث مترقبه به سر ببرند.

وي افزود:اين احساس مسئوليت نگراني در مسئولين مرزي مخصوصا در اين شرايط زمستاني و مشكلاتي كه ما داريم بايد بيشتر باشد .

وي ادامه داد:اگر حادثه اي در هر نقطه اي از اين شهرستان اتفاق بيافتد و با منافع ملي منافات داشته باشد همه ما مسئوليم پس بايد در تمام ايام ، همه امكانات و همه نيروها را براي هر گونه شرايط اضطراري آماده كنيم.

وي گفت:در جلسه اي كه با استاندار داشتيم دو ضرورت اصلي شهرستان ، تردد مسافر از مرز شوشمي كه خدمات گسترده اي را به دنبال دارد و تجارت و خدمات ،همه حوزه ها را تحت تاثير قرار مي دهد و ديگري نبود فيبر نوري در روستاهاي اطراف پاوه ، را بيان نموديم و استاندار هم به طور جدي پيگير موضوعات مي باشد.

وي براي رونق بازراچه هاي مرزي شهرستان، اظهار در شهرستان را به عنوان يك ضرورت مهم دانست و گفت:مدتهاست قرار بر اين است كه زمين مناسبي را براي استفاده گمرك قرار بدهيم كه توافق شد در سه راهي باينگان به متراژ 2000 متر مربع زمين جهاد كشاورزي در اختيار گمرك قرار داده شود و اظهار گمرك در آنجا شروع شود .

وي ادامه داد: يكي ديگر از مشكلات ، بحث تعيين تكليف يك مكان براي اسكان ضروري شهرستان است كه مكان مناسب در شهرستان محوطه ترمينال ، زمين ورزشي نورياب و محوطه راديو تلويزيون و منطقه سردره كه در صورتي كه شرايط اضطراري پيش امد محل اسكان موقت در اين مكانها برپا شود.

وي با اشاره به تاكيد لازم در مقاوم سازي گفت: ترويج فرهنگ مقاوم سازي هم در نقاط شهري و هم در نقاط روستايي بايد تقويت شود و بر كيفيت مصالح شهرداري ها در ساخت و ساز ها كنترلي موثر داشته باشيم .

وي در پايان گفت:همه دستگاهها و نهادها بايد با شبكه بهداشت و درمان ، هلال احمر و اداره راه و شهر سازي هماهنگ و در موقع بحران تمام امكانات در اختيار شهرستان قرار بگيرد و بكارگيري همه امكانات در شرايط بحران يك وظيفه است.

در ادامه :هر كدام از مسئولين شهرستان به مشكلات خاص نهادها و سازمان هاي خود پرداختند و خواستار كمك و پيگيري مشكلات موجود داخلي ادارات و در سطح كلي تر شهرستان پاوه شدند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد