برگزاري گفتمان ديني با موضوع عفاف و حجاب

کد خبر: 101246|10:28 - 1392/09/17
نسخه چاپی
برگزاري گفتمان ديني با موضوع عفاف و حجاب
گفتمان ديني با موضوع عفاف و حجاب در سالن امام خميني(ره) شهرستان پاوه برگزار شد
به گزارش خبرنگار هزار ماسولهماموستا ملا قادر قادریدر گفتمان دینی دانش آموزان دختر دبیرستانهای پاوه با موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت : امروزه لباس براي دفع سرما و گرما نيست لباس براي انسان شناسنامه است نشانه ملیت است كه مليتهاي گوناگون و حتی پیروان فرق و مذاهب مختلف را از هم جدا ميكند.

ويبا تاکید بر لزوم پوشیده بودن لباس افزود : حجاب نشانه دين است ما مسلمانان لباس و حجاب خاص خود را داريم و اين حجاب نشانه دین و وسيله جهان بيني ماست.

ماموستا قادريگفت : امروزه نوع پوشش به فرهنگ ملي مبدل شده است و دشمنان حجاب ميخواهند با هر قدرتي از طريق رسانه­های مختلف بي حجابي را به فرهنگ تبديل کنند و در این راستا بصورت جدی در صدد حاکمیت فرهنگ غیر دینی در جامعه هستند

ویبا اشاره به تاثيرات مخرب رسانه ها افزود: امروزه اكثر مردم با الگو برداری از رسانه­ها لباسهاي خود را تغییر میدهند و این در حالی است که لباس نشانه ادب، اخلاق ،عفت و مليت هر انسانی است و نباید به آسانی آن را تغییر و عوض نمائیم. 

ويايستادگي در مقابل زورگويان را وظيفه ملي دانست و گفت : اين قدرتهاي زور گو از نظر سياسي ، اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگی قصد تسليم کردن ما را دارند

امام جمعه پاوهدر ادامه با بیان اینکه امر پوشش تنها برای زنان نیست اظهار داشت : در قرآن کریم ؛ همچنانکه بر زنان مسلمان حفظ حجاب و پوشش یک امر قرآن و دینی است ، حفظ پوشش برای مردان نیز در محدوده یی که شریعت اسلام تعیین کرده است واجب و ضروری است.

ويافزود: روشنفكران الحادی معتقد هستند كه اين عصر ، عصر بي حجابي و آزادي جنسي است و نيازي به هيچ گونه پوشش و حتی نكاح و ازدواج نيست و این نظریه خود را تبلغ و ترویج میدهند ؛ لذا بر ما تکلیف است در برابر این نوع تفکر شیطانی ایستادگی نمائیم.

ماموستا قادريگفت: مسلمان واقعی نباید تنها شناسنامه­ای مسلمان باشد بلکه باید در همه زمینه­ها خود را به عنوان یک مسلمان معرفی کند و پوشش و حجاب یکی از این راههای شناسایی و معرفی است.

ویسپس با بیان اینکه حجاب بحث جدیدی نیست گفت : حجاب اين يك امر الهي است كه 1430 سال پيش در سور مختلف قرآن از جمله سوره­های نورو احزاب ؛ رعایت و حفظ آن بر زنان مسلمان تکلیف شده است.

 

امام جمعه پاوهدر پايان خطاب به دانش آموزان دختر دبیرستانهای پاوه گفت : شما خواهران عزیز ؛ امید ، آبرو و شخصیت پاوه هستید؛ لازم است خیلی هشیار و بصیر باشید و همچنانکه مقام معظم رهبری در سفر به پاوه ؛ جوانان این شهر را با دو صفت ارزشمند دینداری و روشنفکری معرفی فرمودند همه باید در راستای حفظ و پاسداری از این دو خصلت تلاش نمائیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد