5 راهکار برای افزایش عمر تلویزیون

کد خبر: 31095|09:07 - 1392/04/15
نسخه چاپی
5 راهکار برای افزایش عمر تلویزیون
هزار ماسوله به نقل از مشرق:   سال هاست تلویزیون به عضوی از خانواده تبدیل شده است و در هر خانه ای که وارد می شوید، تلویزیون را مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که تلویزیون ها این روزها پیشرفت بسیاری کرده اند نگهداری و استفاده از آن ها نیز حساس تر شده است. اگر می خواهید این جعبه جادو عمر طولانی تری داشته باشد باید نکاتی را رعایت کنید. 
 
** در اولین نکته باید محل قرار گرفتن تلویزیون معین شود. این محل باید دور از سرما یا گرما باشد همچنین از قرار دادن تلویزیون در محلی که ممکن است رفت و آمد در آن نقطه زیاد باشد پرهیز کنید. شرایط آب وهوایی مختلف باعث از بین رفتن سیستم های داخلی تلویزیون می شود. 
 
** از آنجایی که این روزها بیشتر تلویزیون ها ال سی دی یا ال ای دی هستند باید مراقب ضربه خوردن های آن باشید.  هر ضربه محکمی که به تصویر تلویزیون برخورد کند باعث از بین رفتن یک پیکسل یا سوختن یک لامپ آن می شود. این تلویزیون ها را باید خیلی حساس نگه داری کرد. 
 
** کنترل تلویزیون را به دقت محافظت کنید زیرا این روزها بسیاری از کارهای این جعبه جادو با استفاده از کنترل انجام می شود. محل های قرار دادن کنترل که کنار صندلی ها وصل می شوند خریداری کنید تا هر کنترل جای مخصوصی داشته باشد. همچنین اجازه ندهید تا فرزندان کوچک دست به ان بزنند چرا که کار کردن بی جهت با دکمه ها باعث خراب شدن آن می شود. 
 
** تمیز کردن تلویزیون نکته دیگری است که همیشه باید در نظر داشته باشید. برای پاک کردن صفحه نمایش از دستمال های مخصوص که معمولا درون جعبه تلویزیون هستند استفاده کنید. دقت داشته باشید که هیچ گونه آب یا ماده شوینده ای را نباید به صفحه نمایش بزنید. 
 
** قابی که به دور صفحه نمایش وجود دارد را همیشه با استفاده از دستمال های میکروفایبر به همراه چند قطره اب تمیز کنید. شما همچنین می توانید از هوای فشرده برای خارج کردن گرد و خاک از میان درزهای میان استفاده کنید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد