رئیس اداره دارایی شهرستان پاوه:

صاحبان واحدهای صنفی حقیق تا پایان خرداد ماه فرصت ثبت اظهار نامه دارند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300976|09:29 - 1402/03/13
نسخه چاپی
صاحبان واحدهای صنفی حقیق تا پایان خرداد ماه فرصت ثبت اظهار نامه دارند
رئیس اداره دارایی و اقتصادی شهرستان پاوه گفت: اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ و اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه می توانند اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ را ارسال نمایند.

به گزارش هزارماسوله ،رئیس اداره دارایی و امور اقتصادی شهرستان پاوه به خبرنگار ما گفت: اظهارنامه مالیاتی۱۴۰۱ کارنامه یکسال مالی اشخاص حقیقی  حقوقی است اشخاص هر ساله باید در سامانه اداره مالیات اقدام وبه تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند البته قبل از آن باید در اداره امور مالیاتی تشکیل پرونده مالیاتی را انجام داده باشند . 

 

عزیزی افزود: اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ و اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه می توانند اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ را ارسال نمایند.

 

وی گفت: اشخاص‌حقیقی و حقوقی که دارای پرونده مالیاتی هستند اما به هر  دلیلی فعالیت تجاری اقتصادی ندارند نیز موظف میباشند هر ساله گزارش عدم عملکرد خود را به اداره مالیات اعلام نمایند. 

 

وی ادامه داد: صاحبان اصناف و مشاغل با ورود به سامانه سازمان امور مالیاتی مالیات خود را به صورت مقطوع و به راحتی پرداخت کنند البته طبق قانون مشمولان استفاد از این شرایط نیز مشخص شده‌اند به طوری که دارندگان کسب و کارهای کوچک و اصناف مختلف با درامد و فروش کمتر از ۶ میلیارد و۷۲۰میلیون‌تومان برای سال ۱۴۰۱مشمول استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم ‌هستند این افراد پس از مشاهده مالیات مقطوع خوددرسامانه می توانند آن را حداکثر در ۴قسط‌بپردازند. 

 

عزیزی اضافه کرد: اگر کسی با ورود به سامانه میزان مالیات تعلق گرفته برای مشاغل را قبول نکرد در آن صورت باید اظهارنامه ‌عادی بدهد و از توافق با سازمان مالیاتی خارج می شود و اظهارنامه او با دقت توسط کارشناسان سازمان مالیاتی بررسی‌خواهد شد. 

 

وی گفت: بر اساس قانون برخی از صنوف ملزم‌به‌ بکارگیری دستگاه پوز و پایانه فروشگاهی هستند پزشکان، پیرا پزشکان، مامایی، دندان پزشکی و کلا،ومشاورین‌خانواده‌ملزم‌هستند‌که‌نصب‌کنند‌ و در صورت عدم‌نصب از شمول تبصره ۱۰۰ خارج می شوند و باید حتما اظهارنامه مالیاتی‌بدهند.وبه‌اظهارنامه‌آنها‌به‌دقت‌ودعوت‌اسنادومدارک‌ رسیدگی‌می‌شود.

 

وی تصریح کرد:  ضمنا اصناف مشاغلی‌که میزان‌ درآمد یا فروش‌ آنها در سال‌۱۴۰۱ بیش‌ از ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون‌ تومان‌ باشد‌ از مشمول‌ تبصره‌ ۱۰۰‌ خارج‌ و باید‌ نسبت‌ به‌ اظهارنامه‌ عادی‌ اقدام‌ نموده‌ تا توسط‌ کارشناسان‌ مالیاتی‌ و بررسی‌ اسناد و مدارک‌ مورد‌ رسیدگی‌ قرار گردد.

 

عزیزی در پایان گفت: ضمن‌تشکر و قدردانی ازتمامی اصناف ‌‌ومودیان‌ محترم مالیاتی شهرستان پاوه و شهرهای تابعه تقاضا دارم حتی لمقدور اگر شرایط استفاده از تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های  مستقیم را دارند اظهارنامه خود را در قالب آن تسلیم نمایند ضمناً اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ اصناف شهرستان پاوه از ۴۱۵۰فقره ۳۲۷۵فقره در قالب تبصره ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم  بدون رسیدگی و مورد قبول اصناف و اداره امور مالیاتی قرار گرفته و۲۷۰۰ فقره معاف از مالیات بوده اند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد