معاون عمرانی فرماندار:

در کمترین زمان حفاری اجرا و ترمیم شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300971|16:35 - 1402/03/11
نسخه چاپی
در کمترین زمان حفاری اجرا و ترمیم شود
کمیسیون حفاری شهرستان به ریاست مهندس مصطفایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور اعضای کمیسیون در سالن جلسات شهدا ٢٦ مرداد فرمانداری برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در کمیسیون حفاری شهرستان با اشاره به اهمیت هماهنگی و تعامل بین دستگاه های اجرایی برای اجرای پروژه های مختلف شهرستان گفت:  به منظور تسریع در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در محدوده شهرها و روستاها و راههای مواصلاتی که بعضا مستلزم انجام حفاری هستند هماهنگی و تعامل بین دستگاه امری مهم است و  ضرورت دارد اگر حفاری انجام شود در کمترین زمان کار اجرا و بطور مناسب ترمیم شود .

 

مهندس سالم مصطفایی استعلام از دستگاه های خدمات رسان را قبل از بهسازی خیابان ها و معابر ضروری دانست و افزود: در حوزه شهرها و روستاها قبل از اجرای آسفالت و سنگ فرش یا بهسازی به هر نحو ممکن ، لازم است از همه دستگاههای خدمات رسان حفار استعلام شود تا اگر مواردی برای اصلاح شبکه های آب وفاضلاب و مخابرات و برق و گاز وجود دارد قبل از بهسازی انجام و شاهد حفاری متعاقب بهسازی معابر نباشیم که  از بدترین حالت و نوع حفاری خواهد بود .

 

وی گفت:در زمینه اخذ مجوزهای حفاری وهماهنگی برای ترمیم نوارهای حفاری تاکید میکنم قبل از حفاری از شهرداریها و دهیاریها و راهداری و حمل و نقل جاده ای و بنیاد مسکن  مجوزهای لازم اخذ و در کمترین زمان پروسه حفاری و اجرا  و ترمیم با رعایت نکات ایمنی انجام شود.

 

مصطفایی تصریح کرد: در حوزه راههای مواصلاتی بین شهری و روستایی برشهای عرضی برای گازرسانی در سطح راهها انجام شده است اما ماههاست همچنان به حالت خود رها شده و اقدامی برای ترمیم و بازسازی صورت نگرفته است. لذا بنا به پیگیری  مدیر اداره راهداری ، دفتر نظارت گاز  در اسرع وقت برای ترمیم این نقاط اقدام نماید.  

 

وی همچنین خطاب به شرکت گاز و آبفا برای پرداخت خسارت به دهیاری ها برای جبران خسارت های ناشی از حفاری ها گفت: در حوزه روستاها حفاریهایی توسط شرکت گاز و آب و فاضلاب انجام شده اما هنوز اقدامی برای ترمیم صورت نگرفته و دهیاریها به دلیل عدم تمکن مالی امکان ترمیم اینگونه حفاریها را ندارد . لازم است درکمترین زمان خسارات وارده توسط دستگاههای حفار بر آورد و به دهیاریها پرداخت تا عملیات ترمیم و بهسازی انجام شود .  

 

لازم به ذکر است در پایان این جلسه موضوعات مختلفی در حوزه صدور مجوزها و عملیات عمرانی و هماهنگی بیشتر بین دستگاههای اجرایی  مطرح و تصمیماتی برای اصلاح شبکه های گاز رسانی در نواحی در معرض خطر و اصلاح شبکه های آب و فاضلاب و برق  اتخاذ گردید

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد