‍ وضعیت نامطلوب میگوره و نابودی طبیعت در بی توجهی شورا و شهرداری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300887|17:40 - 1402/02/16
نسخه چاپی
‍ وضعیت نامطلوب میگوره  و نابودی طبیعت در بی توجهی شورا و شهرداری
درحالی که جاده میگوره با وجود گردشگر پذیر بودن منطقه عبور از آن به سختی امکان پذیر است و درخواست چند ساله مردم بانه وره برای آسفالت مسیر دو کیلومتری این جاده همچنان بی جواب مانده است.

به گزارش هزارماسوله ، این روزها با وجود طبیعت بکر و زبیای میگوره گردشگران زیادی را در داخل و خارج استان در خود می بیند اما متاسفانه عده ای از این گردشگران هنوز فرهنگ حضور در طبیعت را ندارند بلکه با رها کردن زباله در دامان طبیعت موجب ایجاد چهره نامطلوب طبیعت می شوند.

 

این رها سازی زبالع در طبیعت با توجه به اینکه میگوره محل چرای دام نیز می باشد موجب بروز بیماری های برای احشام عشایر نیز می شود.

 

اما در صورتی که در میگوره چند سطل زباله قرار داشت گردشگر نیز به خود اجازه رها سازی زباله ها در طبیعت را نمی‌داد.

 

سالهاست در شهرستان پاوه و اورامانات مسئولین دم از توسعه گردشگری میزنند و برای توسعه راه و ایجاد امکانات در اماکن گردشگری بودجه هایی اختصاص می دهند دریغ از یک درصد توجه به منطقه تفریحی توریستی میگوره ...

 

درحالی که جاده میگوره با وجود گردشگر پذیر بودن منطقه عبور از آن به سختی امکان پذیر است و درخواست چند ساله مردم بانه وره برای آسفالت مسیر دو کیلومتری این جاده همچنان بی جواب مانده است.

 

سوال از اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان که هدف شان توسعه گردشگری و جذب توریست در شهرستان می باشد آیا میگوره با وجود غار دستساز خالو حسین کوهکن وطبیعت بی نظیر آن جزء شهرستان پاوه نمی باشد که درفراموشی کامل می باشد و سالهاست هیچگونه اهمیتی به آن نمی دهید.

 

آیا شهرداری بانه‌وره به عنوان متولی غار خالو حسین توانایی قرار دادن چند سطل زباله در میگوره ندارد که گردشگران به زباله های خود را در طبیعت رها نکنند.

 

مورد دیگر  تابلو راهنمای مسیر بصورت دست نوشته و با استفاده از کاشی شکسته است که متاسفانه در شان میگوره و غار خالو حسین که شهرت جهانی دارد نیست.

 

از نماینده محترم اورامانات دکتر لهونی تقاضا مندیم جهت بررسی مشکلات میگوره برای یک بار به میگوره و بانه وره تشریف فرما شوند بلکه از نزدیک شاهد مشکلات و کمبود های منطقه تفریحی میگوره باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد