مهندس مصطفایی در شورای ترافیک شهرستان؛

برای کاهش ترافیک همت جمعی و عمومی کارساز است/تصویب پارک ممنوع یک طرف خیابان از سه راهی پارک شهید کاظمی تا میدان شهدا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300862|13:05 - 1402/02/10
نسخه چاپی
برای کاهش ترافیک  همت جمعی و عمومی کارساز است/تصویب پارک ممنوع یک طرف خیابان از سه راهی پارک شهید کاظمی تا میدان شهدا
معاون عمرانی فرماندار گفت: برای کاهش ترافیک در کنار اجرای پروژه های مرتبط و اصلاحات هندسی و بازگشایی معابر جدید ، همت جمعی و عمومی و همراهی همشهریان لازم و کارساز خواهد بود .

به گزارش هزارماسوله ،معاون عمرانی فرمانداری در جلسه شورای ترافیک شهرستان با تاکید بر اراده جدی این شورا برای حل ترافیک شهر پاوه گفت :موضوع ترافیک یکی از مسائل  مهم و از جمله مشکلات شهرستان به ویژه شهر پاوه هست که بایستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

 مهندس سالم مصطفایی معاون عمرانی فرمانداری پاوه با اشاره به شرایط و محدویت های شهرستان جهت حل مشکل ترافیک افزود : در ارتباط با  ساختار شهری و شرایط خاص حاکم بر شهر و محدودیتهایی که به لحاظ توپوگرافی و شیب زمین وجود دارد به کرات صحبت شده و واقعیت این است که فضاها و سطح معابر موجود درون و برون شهری با تعداد خودروها که روز به روز خریداری و اضافه  میشود تناسب ندارد به علاوه با توجه به گردشگر پذیری و ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان و حضور میهمانان عزیز در شهرستان طبیعتا ترافیک را دوچندان و بعضا به انسداد مسیر ها تبدیل شده است.

 

 وی ادامه داد: بدیهی ست برای کمک به کاهش و پاسخ بموقع به بحران ترافیک در سطح شهر بویژه در معابر منتهی به مرکز شهر، لازم است همه مدیران ادارات عضو شورای ترافیک به وظایف خود به خوبی عمل کنند در این راستا نقش مهم و مشهود همشهریان محترم  ، کسبه و بازاریان ، کارکنان ادارات و بانکها در جهت رعایت و عدم پارک خودرو در طرفین خیابانها و خدمات و فعالیت بموقع ناوگان تاکسیرانی و رانندگان محترم تاکسی برای کاهش حجم خودرو در این مسیرها برکسی پوشیده نیست پس برای  کاهش ترافیک در کنار اجرای پروژه های مرتبط و اصلاحات هندسی و بازگشایی معابر جدید ، همت جمعی و عمومی و همراهی همشهریان  لازم و کارساز خواهد بود  و اگر این مسائل  رعایت نشود به احتمال زیاد تا چند سال آینده معضلات بیشتر و غیر قابل جبران خواهد بود.

 

سالم مصطفایی گفت: در ارتباط با ساماندهی دست فروشان و خودروهای میوه فروشان ، مشاغل کارگاهی ، برخورد بموقع با سد معابر ، تامین پارکینگ برای کامیونها و ماشین آلات سنگین در خارج از محدوده قانونی شهر، گشت تاکسیرانی ، گشت موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی و بازگشایی و ایجاد معابر جدید مانند میدان مولوی به سراب هولی و سه راهی پارک شهید کاظمی تا ساختمان آموزش و پرورش در جلسات قبلی مطرح شده و لازم است در این رابطه موارد انجام نشده زودتر پیگیری و عملیاتی شوند.

 

 وی در پایان با بیان اینکه هدف شورای ترافیک شهرستان ، آسایش شهروندان است گفت: در ارتباط با درخواست جمعی از کسبه و بازاریان  محترم نسبت به محدودیت ترافیکی که در اسفند ماه برای کاهش ترافیک در معابر  اصلی و مرکزی شهر پاوه با نظر جمعی شورای ترافیک  شروع شد ما در پاسخ به درخواست این عزیزان با دستور فرماندار محترم با حضور چند نفر از کسبه  به نمایندگی از بازاریان شاغل در مسیر مورد نظر و اعضای شورای ترافیک موضوع را مجدد در دستور کار قرار دادیم چون هدف همه ما کم کردن حجم خودرو ها  در مسیر و کاهش ترافیک است و بر این باوریم نظر به کم عرض بودن معابر،  پارک خودرو طرفین خیابان و عبور و مرور بدون محدویت این حجم خودرو در لاین وسط و بعضا توقف تاکسی برای سوار و پیاده شدن مسافر یا پارک دوبله در لاین وسط و تشدید ترافیک خود از موانع رونق کسب و کار خواهد بود لذا به این نتیجه رسیدیم اگر خود کسبه محترم و کارکنان محترم ادارات و بانکها از آوردن و پارک خودرو طرفین خیابان خودداری و همراهی کنند و یک طرف خیابان  هم با جدیت پارک ممنوع اجرا و ناوگان تاکسیرانی بموقع برای جابجایی و مسافرتهای درون شهری فعالیت نماید خود به خود نیازی به محدودیت های ترافیکی نخواهد بود و بالتبع تصمیم گیری خواهد شد . امیدوارم همه در جای خود برای حل این مشکلات با جدیت همکاری و همراهی داشته باشند تا تصمیماتی که در این راستا اتخاذ خواهد شد باعث رضایتمندی اقشار مختلف مردم عزیز شود .

 

 لازم به ذکر است در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر از سوی اعضای حاضر در جلسه تصمیماتی از جمله پارک ممنوع یک طرف خیابان از سه راهی پارک شهید کاظمی تا میدان شهدا و استفاده از پارک بان برای طرف مقابل و بیش از ده مصوبه دیگر برای روانسازی ترافیک و خدمات دهی بهتر در معابر درون شهری و برون شهری به تصویب رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد