امام جمعه پاوه: دین ، اخلاق و فرهنگ اورامانات نباید خدشه دار شود

سرویس: سیاسیکد خبر: 300858|21:22 - 1402/02/08
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: دین ، اخلاق و فرهنگ اورامانات نباید خدشه دار شود
امام جمعه پاوه گفت: فرهنگ اورامانات غنی است و مانع ورود گردشگر به این شهرستان نخواهیم بود اما نباید به بهانه ورود گردشگر به این منطقه ، دین، اخلاق و فرهنگ ما خدشه دار شود.

به گزارش هزارماسوله ،ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه ، افزود: هجیج به دلیل وجود امامزاده سید عبیدالله و آداب و فرهنگ والا ، مورد احترام مردم منطقه است و خصلت دینداری مردم باید حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه حفظ حجاب و پوشش اسلامی از دستورات دین است تاکید کرد: قرآن کریم ابلاغ کرده است که پوشش اسلامی رعایت شود تا زنان مسلمان و مومن از طمع اطرافیان دور باشند.

 

امام جمعه پاوه ضمن تسلیت شهادت (جانباختن)آیت الله سلیمانی عضو مجمع خبرگان رهبری ادامه داد: وقوع چنین حوادثی مایه تاسف و نگرانی است و باید مسئولان موضوع را به صورت ویژه بررسی و با مسببان این حادثه برخورد کنند.

 

ماموستا قادری با بیان اینکه عصر و زمانه در کتاب آسمانی ، سنت نبوی شریف و جملات سلف صالح مورد توجه قرار داشته گفت: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرمایند : " در هرعصری فتنه ها و شبیخون هایی وجود دارد که باید هوشیار باشیم در غیر اینصورت مغلوب خواهیم شد."

 

ماموستا قادری یادآور شد : فتنه ها و شبیخون ها در هر عصری در کمین مسلمانان هستند و این عصر و زمانه همانند یک سکه دو طرفه است که یک طرف آن خیر و طرف دیگر است بنابراین باید هوشیار باشیم تا گرفتار نشویم.

 

وی با استنباط از آیه ۹۲ سوره آل عمران گفت: ما مسلمانان می توانیم همانند عصر پیامبر در این عصر ایثارگر باشیم و در امور اجتماعی ، اخلاقی و دینی و ....همچون شاگران پیامبر نمونه باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد