سعدی آموزگار:

شهر نودشه با بمباران شیمیایی هم تخلیه نشد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300768|22:17 - 1401/12/26
نسخه چاپی
شهر نودشه با بمباران شیمیایی هم تخلیه نشد
یکی از شهروندان شهر نودهش گفت: سفاکان رژیم بعث شهر زیبا و مقاوم نودشه را که دو کیلومتر با مرز فاصله داشت بمباران کردند و این شهر در طول تاریخ دفاع مقدس تخلیه نشد و مردم همچنان در شهر به زندگی خود ادامه دادند .

به گزارش هزارماسوله ،یکی از شهروندان شهر نودشه به خبرنگار ما در خصوص بمباران شیمیایی نودشه گفت: همزمان با اغاز عملیات والفجر 10 که در منطقه نودشه به سمت حلبجه شهر مرزی عراق اغاز شد حلبجه بدست نیروهای سپاه افتاد و عراقی ها هم از آنجایی که توان مقابله با نیروهای ما را نداشتند مزورانه از حملات شیمیایی برای مقابله با این عملیات ها استفاده می کردند.

 

سعدی آموزگار افزود: یک روز پس از حمله شیمیایی حلبجه ، سفاکان رژیم بعث شهر زیبا و مقاوم نودشه را که دو کیلومتر با مرز فاصله داشت بمباران کردند و این شهر در طول تاریخ دفاع مقدس تخلیه نشد و مردم همچنان در شهر به زندگی خود ادامه دادند و به صورت رزمنده از شهر و کیان نظام مقدس جمهور ی اسلامی دفاع می کردند.

 

وی گفت: ژنرال های عراقی عقد و کینه خاصی نسبت به شهر نودشه داشتند و در عصر 26 اسفند 1366 چهار فروند هواپیمای سوخوی 24 عراقی بر فراز اسمان شهر نودشه ظاهر و سه نقطه را بمباران کردند.

 

وی ادامه داد: بمباران شیمیایی به صورتی بود که بلافاصله عوارض خود را بلافاصله نشان نمی داد و مردم هم که اطلاعی و تجربه ای با بمب شیمیایی نداشتند ، به سراغ خانواده هایی رفتند که خانه های آنها آماج حملات و بمباران قرار گرفته بود.

 

آموزگار اضافه کرد: در نهایت پس از 5 ساعت عوارض این بمب ها بر مردم نشان داده شد و بسیاری از مردم این شهر حدود 200 نفر مصدوم شدند که بلافاصله این مصدومان به مراکز بیمارستانی هدایت شدند و هم اکنون هم بسیاری از این افراد همین عوارض را دارند و به درجه شهادت نائل می شوند.

 

وی در پایان گفت: شهر نودشه پس از بمباران تخلیه نشد و ارزوی مردم این شهر این است که همچنان که مقاومت کردند در تقویم کشور به عنوان شهر مقاوم در مقابل بمباران شیمیایی شناخته شوند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد