معاون عمرانی فرماندار:

عملکرد کمیسیون ماده ۹۹طی چند سال گذشته مقبول نیست

سرویس: سیاسیکد خبر: 300473|20:57 - 1401/08/25
نسخه چاپی
عملکرد کمیسیون ماده ۹۹طی چند سال گذشته مقبول نیست
معاون عمرانی فرماندار گفت: عملکرد کمیسیون ماده ۹۹طی چند سال گذشته مقبول نیست با تاکیدی که فرماندار محترم داشتند کمیسیون فعال شده لذا بخشداران ، دهیاران و بنیاد مسکن از ظرفیت بوجود آمده برای برای پیشگیری و برخورد قانونی و احقاق حقوق دهیاریها و حل مشکلات مردم بیشتر از گذشته پیگیری و تلاش نمایند.

به گزارش هزارماسوله ، مهندس مصطفایی معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه در نشست کارگروه ویژه پیگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز در سخنانی اظهار داشت: این جلسه دومین جلسه کارگروه ویژه پیگیری و برخورد با تخلفات و تغیر کاربریهای غیر مجاز در محدوده و حریم شهرها و روستاها در سالجاری است اما برابر دستورالعملها و مکاتبات اخیر استان تاکید شده که هرماه یکبار کارگروه تشکیل و عملکردهای دستگاههای اجرایی در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

 

 وی افزود: در این جلسه ساخت و سازهای داخل حریم و خارج از حریم شهرها و روستاهای تابعه و حریم راههای شهرستان نیز مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

 

 وی گفت: سازمانها و ادارات متولی از جمله جهاد کشاورزی ،امور آب ،راهداری و حمل و نقل جاده ای ،منابع طبیعی راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، دهیاریها و شهرداریها مکلفند هرکدام درحوزه خود برای پیشگیری از تغیر کاربریهای غیر مجاز و تصرف اراضی، احداث بناهای فاقد مجوز، به هرنحو ممکن اقدام بکنند.

 

وی ادامه داد: عملکرد کمیسیون ماده ۹۹طی چند سال گذشته مقبول نیست با تاکیدی که فرماندار محترم داشتند کمیسیون فعال شده لذا بخشداران ، دهیاران و بنیاد مسکن از ظرفیت بوجود آمده برای برای پیشگیری و برخورد قانونی و احقاق حقوق دهیاریها و حل مشکلات مردم بیشتر از گذشته پیگیری و تلاش نمایند.

 

مصطفایی گفت:  امور آب منطقه ای و اداره آب وفاضلاب و شهرداریها هرکدام بنا به وظیفه ای که بر حسب قانون دارند از ساخت وساز در حریم چشمه ها ، چاههای تامین آب و حریم و بستر رودخانه ها با جدیت جلوگیری نمایند. اهمال در این رابطه پذیرفتنی نیست و تبعات و اتفاقات زمان بحران با دستگاههای متولی است.

 

 وی در پایان گفت:با توجه به اینکه اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداریهای نوسود ، نودشه ،بانه وره و باینگان مشخص شده اند شهرداران نسبت به فعال سازی کمیسیون اقدام کنند که هم مشکل شهروندان  در این حوزه حل شود هم شهرداریها حق و حقوق خود را استیفا نمایندطبیعتاخیلی از ساخت وسازهای دارای اضافه زیربنا یا فاقد پروانه، برای تفکیک طبقاتی نیاز به پایانکار دارند اما بدون رسیدگی در این کمیسیونها این امکان فراهم نیست و بخشی از مشکلات شهروندان و مالکین به ویژه خریداران منوط به تشکیل کمیسیون خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد