فرماندار پاوه: در مراحل اولیه ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری به عمل آید/دادستان پاوه: در بحث اجرا در شهرداری مشکل داریم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300470|20:58 - 1401/08/24
نسخه چاپی
فرماندار پاوه: در مراحل اولیه ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری به عمل آید/دادستان پاوه:  در بحث اجرا در شهرداری مشکل داریم
دکتر اردشیر رستمی افزود: باید در همان مراحل اولیه ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود و زمان بیشتری برای ساخت و سازهای غیر مجاز گذاشته شود.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار پاوه در نشست ساخت و ساز های غیر مجاز در سخنانی اظهار داشت: در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز، همه ما در کنار هم مثل برادر کار کنیم و دوست نداریم که مشکل خاصی برای هیچ مدیری پیش بیاید چرا که مدیر انچه را که مسئولیت دارد،باید براساس قانون انجام دهد.

دکتر اردشیر رستمی افزود: باید در همان مراحل اولیه ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود و زمان بیشتری برای ساخت و سازهای غیر مجاز گذاشته شود.

وی گفت: در مرحله ای که این ساختمان ها وارد عملیات می شوند باید سفت و محکم اقدام کرد تا برای ساخت و سازهای غیر مجاز بازدارنده باشد.

فرماندار پاوه با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف پاوه ادامه داد: اگر توجهی به این ساخت و سازهای غیر مجاز نشود در چهار سال اینده به عنوان یک مشکل اصلی شهرستان محسوب می شود و نتیجه خوبی را به دنبال ندارد.نظارت خوبی هم بر مصالح این ساختمان های چندین طبقه نمی شود.

 

رستمی با بیان اینکه مدیران باید براساس قانون عمل کنند گفت: اگر برای مدیری مشکلی بخاطر ترک فعل پیش بیاید نباید توقع نداشته باشد که ما از آن دفاع کنیم و لذا بخاطر ابرو شغلی ، به این کارها بچسبید.

 

در ادامه دادستان شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: ما در 6 حوزه در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز در خدمت دوستان بوده ایم که مهمترین آنها بحث شهرداری است و خوشبختانه ما خلا قانونی نداریم و همه وظایف و تکالیف برای دوستان نوشته شده است اما صرفا در بحث اجرا در شهرداری مشکل داریم.

نوید صحرایی افزود: فعالیت ادارات منابع طبیعی جهاد کشاورزی و سایر ادارات رضایت بخش است و مشکل حادی نداریم اما در بحث شهرداری که مبنا گسترده تر است در حریم شهری مشکلات داریم که ان هم به اجرا بر می گردد.

وی گفت: برای مجموعه دادگستری قانون تکلیفی در ساخت و سازهای غیر مجاز تعیین نکرده است اما ورود ما صرفا برای تضییع حقوق عامه است.

وی ادامه داد: کسی که با ساخت و ساز غیر مجاز یک معبر را از حالت عادی خارج و صعب العبور کرده و یا با ساخت و ساز باعث سایه افکندی بر املاک مجاور خواهد شد و همسایگان را دچار اذیت و ازار می دهد خوب ما در این پرونده ها ورود خواهیم کرد .

وی اضافه کرد: با تضییع حقوق دیگران توسط این افراد و یا حذف پارکینگ که باعث پارک خودروها در خیابان ها و ایجاد مشکل در تردد شده که تبعات این گونه موارد بسیار بیشتر است .

صحرایی گفت: باید نظارت پلیس ساختمان تنها به وقت اداری محدود نشود و باید در ساعات غیر اداری و در ایام تعطیل نظارت بر ساخت و ساز های غیر مجاز را داشته باشند.

دادستان پاوه افزود: استفاده از موانع حجیم و فیزیکی برای ادامه کار بازدارنده است و شهرداری باید با شرکت های بتن آماده هماهنگی کند که بتن را به ساختمان های غیر مجاز ارسال نکنند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد