آغاز برداشت انار در پاوه/تولید ۱۸۰۰ تن انار در شهرستان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300440|23:08 - 1401/08/01
نسخه چاپی
آغاز برداشت انار در پاوه/تولید ۱۸۰۰ تن انار در شهرستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به آغاز برداشت انار از باغات این شهرستان، برآورد کرد: امسال ۱۸۰۰ تن انار در پاوه تولید شود.

به گزارش هزارماسوله ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه به خبرنگار ما با بیان اینکه هم اکتون برداشت انار از سطح باغات شهرستان پاوه آغاز شده است گفت: متوسط عملکرد باغات انار در شهرستان پاوه در سنوات نرمال بین پنج تا ۵٫۳ تن در هکتار است که امسال به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی، گرمای شدید تابستان و نیز سرمازدگی های فصل زمستان و بهار و شیوع آفت کرم گلوگاه، کاهش چشمگیر عملکرد باغات شهرستان را شاهد هستیم.

شهروز احمدی افزود:سطح باغات انار این شهرستان ۶۷۰ هکتار است که تقریبا تمامی باغات انار بارور هستند.

وی با اشاره به احتمال افت ۵۰ درصدی تولید انار در شهرستان پاوه در سال جاری، گفت: برآورد می شود امسال مجموع تولید انار شهرستان از ۱۸۰۰ تن بیشتر نشود.

احمدی با بیان اینکه عمده انار تولیدی در باغات انار شهرستان پاوه به صورت تازه خوری به مصرف می‌رسد، گفت: ارقام ترش و ریز انار که بازارپسندی پایینی دارند و حدود ۲۰ درصد انار تولیدی در شهرستان را شامل می شود، به صورت رب انار پخته و عرضه می شود، لذا همزمان با آغار برداشت انار بساط رب انارگیری در کوچه پس کوچه‌های پاوه برپا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پاوه  ارقام انار باغات شهرستان پاوه را شامل انواع ملس ساوه، یوسف خانی و ترش و شیرین اعلام کرد.

احمدی با بیان اینکه بیشترین باغات انار استان کرمانشاه در شهرستان پاوه قرار دارند، گفت: انار تولیدی در باغات این شهرستان به دلیل استفاده کم از سم و کود جزو محصولات سالم است و برداشت این محصول تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد