ماموستا قادری: وحدت یک امر آسمانی و یک دستور قرانی است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300432|20:36 - 1401/07/26
نسخه چاپی
ماموستا قادری: وحدت یک امر آسمانی و یک دستور قرانی است
امام جمعه پاوه گفت: وحدت یک امر آسمانی و یک دستور قرانی است. برای ما مسلمانان قبول وحدت هم واجب و هم تکلیف است. 

به گزارش هزارماسوله ،امام‌جمعۀ شهر پاوه در مراسم میلاد پیامبر با بیان اینکه مسلمانان تا در کنار هم بودند و وحدت داشتند و پیرو رسول الله بودند، پیروز و موفق و منصور بودند گفت: وقتی سپاه اسلام به جنوب چین رسید حاکم وقت چین آن‌ها را تهدید کرد و گفت: شما جمعی شترسوار و خرما خور چرا به اینجا آمده‌اید؟ ما همه شما را می‌کشیم. فرمانده سپاه مسلمانان خطاب به او گفت: ما را از مرگ می‌ترسانی؟ ما مرگ و شهادت را افتخار می‌دانیم. ما در آن روز چون صادقانه پیرو قرآن و مطیع رسول بودیم، تهدید چین را شوخی می‌گرفتیم.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: علی‌رغم بگومگوهای زیاد و کلمات ناروا که مراسم میلاد را بدعت می‌دانند، ما معتقدیم جشن میلاد سراسر نور و رحمت و یک بدعت حسنه است.

وی گفت: ما قبل از انقلاب هرساله جشن میلاد را در شهر پاوه و روستاهای دوریسان و خانقاه و نوریاب برگزار می‌کردیم. حتی در سالهای ۵۶ و ۵۷ ساواک عصبانی شد و گفت: شماها وهابی هستید و به نام وهابیت جمعی از روحانیون را دستگیر کردند.

ماموستا قادری ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم و جشن میلاد جایگاه خاصی پیدا کرد. ما هرساله مراسم میلاد را در مسجد جامع برگزار می‌کردیم اما امسال به خاطر بیماری کرونا و بعضی قضایای دیگر مراسم میلاد را در این مسجد کوچک برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: جشن میلاد رسول‌الله در شهرستان پاوه ثبت ملی شده است و امروز از تابلویی رونمایی می‌کنیم که یکی از برادران عزیز آن را با صرف هزینه زیادی تهیه‌کرده و به عنوان یک نماد از جشن میلاد منطقۀ کردنشین در اختیار ما قرار داده است که در آن تصویر عالمانی که کتاب مولود‌نامه نگاشته اند و بزرگوارانی چون مرحوم حاج ماموستا ملا محمد زاهد ضیایی و مرحوم حاج شیخ طاهای خالصی، حاج خلیفه علی حیدری، جناب ماموستا شیخ محمد قادری و بنده که در برگزاری نقش میلاد نقش داشته اند گنجانده شده است که در آخر برنامه در خصوص آن توضیح خواهد داد.

امام جمعه پاوه گفت: وحدت یک امر آسمانی و یک دستور قرانی است. برای ما مسلمانان قبول وحدت هم واجب و هم تکلیف است. وحدت و دعوت مردم به آن، شعار تمام پیامبران بخصوص پیامبران اولوالعزم بوده است 

وی اظهار کرد: ما سنی و شیعه با این وحدت توانسته‌ایم در کنار هم با آرامش زندگی و نشست و برخاست کنیم و تا به امروز بعد از ۴۰ سال هیچ فردی از اهل سنت یک مسجد اهل تشیع را با اسلحه و اشیای مخرب مورد تجاوز قرار نداده است و همچنین آقایان اهل تشیع بخصوص کسانی که در خط رهبری حرکت می‌کنند و پایبند به انقلاب بوده اند، نسبت به اهل سنت برخورد مناسبی داشته اند.

ماموستا قادری تصریح کرد: در طول ۴۲ سال گذشته بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره) و مقام معظم رهبری و علمای فریقین همواره حامی و منادی وحدت بوده اند و به نفع همه تمام شده است. اگر در جلسه‌ای چون جلسه امروز مردم ترس از انفجار داشتند، هر گز به این مراسم نمی آمدند. پس امنیت و وحدت، خیروبرکت و نعمت اند و الحمدلله ما هم از این نعمت‌ها استفاده می‌کنیم و شاکر پروردگار هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز فضای مجازی هم حریم‌ها را شکسته است؛ بارها در مسجد جامع گفته‌ام وقتی‌که خداوند می‌فرماید در خلقت شتر تدبر نمایید، به این دلیل است که شتر بعضی از خصلت‌ها را داراست که در هیچ حیوان دیگری نیست. امروزه جمعی از شتر بدترند. در تاریخ آمده است شترها در وقت عمل جنسی اگر انسانی آن‌ها را می‌دید، سر خود را به درودیوار می‌زدند.

امام جمعه پاده ادامه داد: در این عصر بی ادبی، بداخلاقی و بی‌دینی زیاد شده است و بعضاً افرادی هستند که فیلم بداخلاقی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و این امر سبب شده تعداد از افراد عصر ما از شتر بدترند.

وی افزود: بنده معتقدم باید افرادی نظارت کنند که جامعه دچار ناامنی و آشوب نشود چون امنیت بنا به فرمایش پیامبر اسلام بزرگ‌ترین نعمت است و باید حفظ شود.

ماموستا قادری گفت: باید در تمامی عصرها و زمان‌ها در برابر تهدید دشمن آماده باشیم. چون دشمن هیچ‌گاه نسبت به ما آتش‌بس اعلام نکرده است تا ما هم نسبت به دشمن آتش‌بس کنیم.

وی در پایان گفت: یهود و نصاری از روز تولد اسلام تاکنون دشمن مسلمانان بوده و امروز هم دشمن اند و ا ز روزی که پیامبر ما (ص) به مدینه رفته است با او جنگ کرده و دشمن بوده اند.

وی افزود: جنگ علیه اسلام امروز بیشتر هم شده است لذا نباید ما آتش‌بس اعلام و به دشمنان دینمان باور کنیم. ما همیشه باید هشیار باشیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد