فرماندار پاوه:

وظيفه ما حفظ اسلام و اموزه هاي ديني و وحدت است/دلسوزان ما خود ما با رمز وحدت هستيم

سرویس: سیاسیکد خبر: 300431|20:22 - 1401/07/25
نسخه چاپی
وظيفه ما حفظ اسلام و اموزه هاي ديني و وحدت است/دلسوزان ما خود ما با رمز وحدت هستيم
رستمي خاطر نشان كرد: وظيفه ما در مقابل پيامبر كه تمام وجود خود را براي اين مكتب در طبق اخلاص گذاشته بود حفظ اسلام و اموزه هاي ديني و وحدت است.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار شهرستان پاوه در مراسم ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) كه در مسجد قباي اين شهر با حضور مسئولان استاني و شهرستاني برگزار شد در سخناني اظهار داشت: هر حكومتي افتخاري دارد و افتخار مكتب حكومت اسلامي رسول الله(ص) است رسولي كه از ملتي باديه نشين ملتي شهرنشين ساخت.

دكتر اردشير رستمي افزود: برخي از تاريخ نويسان، اين پيامبر را پيامبر تمدن ساز مي نامند اما اين پيامبر مصالح و معماري اين تمدن اسلامي را امنيت و ارامش ، تعاون و همكاري و همبستگي و وحدت، اخلاق مي داند.

وي ادامه داد: 23 سال مجاهدت پيامبر گرامي اسلام براي حفظ شجره طيبه اسلام و تمدن اسلامي با زحمت و سنگ به سنگ و خشت به خشت بنا نهاد.

وي با بيان اينكه خشت اول اين تمدن هجرت بود گفت:پيامبري كه اين را به عنوان دستور سازنده الهي براي تشكيل حكومت در مدينه انجام و در مسجد قبا اعلام حكومت اسلامي كرد.

رستمي اضافه كرد: سنگ بناي دوم اين تمدن مسجد بود كه پيامبر خود مي فرمايد كه بهترين نقاط و سرزمينها در نزد من مسجد است مسجدي كه تنها جاي راز و نياز نبود بلكه كاركردهاي مختلف سياسي اجتماعي و … را در بر مي گيرد.

فرماندار پاوه تصريح كرد: كاركرد سياسي مسجد همبستگي و وحدت مسلمانان را مي رساند كه عقد اخوت مهاجرين و انصار و مكاتبات سياسي و تبليغي پيامبر با سران و بستن پيمانهاي صلح و مذاكرات و رفع مشكلات اقوام توسط پيامبر بزرگوار اسلام و اعلان مشروعيت سياسي حاكمان  در مسجد بوده است.

اردشير رستمي با بيان اينكه مسجد امروز سنگر ما است گفت: كاركرد نظامي مسجد به عنوان مركز ثقل جامعه اسلامي براي حراست از موازين اسلامي و محل سازماندهي سپاهيان و اتاق فكر و مشورت نظاميان و كانون تبليغ فرهنگ ايثار و شهادت بود.

وي افزود: كاركرد اجتماعي و قضايي مسجد هم كانوني برا فقرا و نيازمندان و درماندگان بود و از بعد قضايي مكاني براي دادخواهي و دادرسي بود.

فرماندار پاوه ادامه داد: كاركرد اقتصادي محل نگهداري اموال و توزيع بيت المال و خزانه اسلامي بود مسجد كانون تصميم در مورد بازار و تجارت در مدينه بود.

وي اضافه كرد: مسجد كانون تدوين خراج و ماليات بود و پيمان نامه هاي با غير مسلمانان در اين مكان منعقد مي شد.

وي تصريح كرد: تمام اين شاخص ها و پارامترها نشان از وجود پيامبري هوشمند و داراي تفكري مدرن و انساني جهادگر و خستگي ناپذير في سبيل الله بود و ان انساني است كه خدا و پيامبر بر او صلوات مي فرستند و براستي چه افتخاري است كه خداوند بر او صلوات مي فرستد.

رستمي خاطر نشان كرد: وظيفه ما در مقابل پيامبر كه تمام وجود خود را براي اين مكتب در طبق اخلاص گذاشته بود حفظ اسلام و اموزه هاي ديني و وحدت است.

وي گفت: وحدت رمز موفقيت همه ما است و همبستگي و وحدت ما را به هدف مي رساند رسانه هاي دشمن قسم خورده ما با تريبون هاي نامقدس و نا مبارك كه خود را دلسوزان مردم معرفي مي كنند فراموش نكنيم همان كساني هستند كه در يك دهه گذشته حاضر نبودند كه يك قلم از كالاي ما را از تحريم خارج كنند و حاضر نبودند فرزندان ما از مبادلات عادي اقتصادي دنيا استفاده كنند و امروز دلسوزان مردم ما شده اند.

وي در پايان گفت: دلسوزان ما خود ما با رمز وحدت هستيم و همبستگي و اقتصاد مقاومتي و تاييد بر نيروهاي داخلي با پشتوانه ملي اين مسائل را پشت سر مي گذرانيم و مطالبات مردمي را سر لوحه كار و نظام و مردم ما قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد