سردار جاویدان: دیوار مرز دیوار عزت و شرافت کشور است/مرز متعلق به مرزنشینان است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300393|13:52 - 1401/06/23
نسخه چاپی
سردار جاویدان: دیوار مرز دیوار عزت و شرافت کشور است/مرز متعلق به مرزنشینان است
فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: قانون ما برای مرز بسیار خوب و روشن است و مرز ما قداست و حرمت داره و دیوار آن دیوار عزت و شرافت این کشور است .

به گزارش هزارماسوله ،سردار جاویدان فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در مراسم گرامی داشت یاد و خاطره سرباز شهید پوریا سلیمی در مسجد قبای پاوه در سخنانی اظهار داشت: مبنای امنیت و بستر ساز امنیت قانون است که این قانون است که با جاری شدن آن امنیت و اسایش فراهم می شود.

 

وی افزود: این امنیت است که در همه حوزه ها رشد و شکوفایی را برقرار می کند و اگر قانون نباشد امنیت هم نیست.

 

وی با بیان اینکه قانون در تمام دنیا برای مرز قاعده خاصی وجود دارد که در خیلی از این مرزها تجهیزات خیلی قوی برای مقابله با دشمن نصب کرده اند گفت: قانون ما برای مرز بسیار خوب و روشن است و مرز ما قداست و حرمت داره و دیوار آن دیوار عزت و شرافت این کشور است .

 

سردار جاویدان ادامه داد: مرزبانی متولی مرز هست و حتما باید امنیت را در مرز برقرار کند اما  مرزنشینان ما به عنوان یاران ما مرزبانان اصلی ما محسوب می شوند ولی برخی افراد اهل قاچاق حتی از استانهای همجوار حرمت همین مرزنشینان اصلی را زیر سوال می برند .

وی افزود: وقتی که این وسعت افراد از شهرستان ها و استان های همچوار به این مرز می آیند فردا موضوعات و مسائل مهم دیگری همچون قاچاق اسلحه پیش خواهد آمد، که این حرمت ها را باید مرزنشین حفط کند و حفط و حراست این مرز در جارچوب قانون باید باشد.

وی اضافه کرد: امروز برای این امنیت هزینه های زیادی دادیم و اجازه نخواهیم داد که این امنیت خدشه دار شود ؛همه عزیزان ما در مرز جان خود را وقف کردند که امنیت پایدار در مرز برقرار باشد.اما نیاز به پشتیبانی مرزبانان اصلی ما دارد.

 

وی با بیان اینکه بیکاری سرچشمه بستر بی قانونی ها خواهد شد افزود: مرز متعلق به مرزنشینان است و این مرزنشینان باید از این مرز ارتزاق کنند اما راههای غیر قانونی قابل قبول نیست.

 

وی در پایان گفت: ما به عنوان خادم مردم انتطار داریم ، وحدت اورامانات که امروز حاکم است باید الگویی برای کل کشور باشدو انتظار ما این است که امر به معروف و نهی از منکر کنید، هدایت کنید و اجازه ندهید افرادی با این تفکرات علط بی قانونی کنند.

 

فرماندار شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: همه انسان ها و موحودات محکوم به فنا هستیم ، هرانچه که بر روی زمین است محکوم به فناست و ذات خداوند تنها باقی می ماند که صاحب جلال و کرام است.

 

، دکتر اردشیر رستمی افزود: اما چه رفتنی و جه کوچی بالاتر اژ شهادت، شهادتی که با  ایه قران همه شهدا را بدرقه کرده و ایه ای که امروز بر سینه این سرباز می بینیم، هیچگاه مپندارید که انهایی در راه خدا کشته شده اند بلکه زنده اند و نزد پرودگار روز ی می خورند.

وی گفت:  وطن پرستی؛ ملیت و مرزداری واژگان کلیدی و مقدس هر نظامی هستند و مرزها به عنوان دیواره های عزت و شرافت یاد می شود .

وی افزود: اگر وطن را بسان عزت و شرف و ناموس فرص کنیم مرز دیوار عزت و شرافت و شخصی یک مملکت است.

رستمی ادامه داد:  خوشا به حال آنانی که از این شرف و برای مملکت ؛ حراست و مرزداری کنند و مطمئنا تمام عزیزانی که لباس مقدس نظامی بر تن دارند ، منتطر روزی هستند که شهادت نصیب آنها شود.

وی اضافه کرد: این لباس لباس شرافت و قداست و سرجشمه پاکی ها است و این نظامیان افتخار میهن و نطام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

فرماندار پاوه با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت:  پیامبر می فرماید فردی که از مرزهای یک کشور و میهن دفاع می کند  همانند کسی است که یک ماه نماز مستحبی خوانده است.

وی تصریح کرد: آن کولبری که کشته میشه فرزند این اب و خاک است و سرباز هم همینطور فرزند این آب و خاک است اما رسانه های معاند به چه اندازه ای در راه تشویش اذهان و افکار عمومی فضای ملتهبی را در کشور ایحاد می کنند ؛ نه دلسوزن مردم اند و نه دلسوز وطن.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد