طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300389|19:18 - 1401/06/22
نسخه چاپی
طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در شهرستان پاوه
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان پاوه گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در شهرستان پاوه در حال انجام است.

به گزارش هزارماسوله ،رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید مراکز آموزش عالی و بازگشایی مدارس، همچنین افزایش تقاضا در برخی از کالاها و خدمات، این مديريت همچون سال های گذشته، در راستای پيشگيري از افزایش غیرمنطقی قیمتها، از تاریخ ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱ طرح تشدید بازرسی و نظارت را در سراسر شهرستان  آغاز نموده است. 

مسلم حسینی افزود: با هدف نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس، طرح نظارتی ویژۀ بازگشایی مدارس از ۱۷ شهریورماه اجرا و تا تاریخ ۱۵ مهرماه  ادامه دارد که در این بازه زمانی بازرسان اصناف ، صمت و بسیج اصناف  در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار، ضمن پايش عرضۀ اقلام ضروری این ایام، با هرگونه تخلف صنفي برخورد قانوني لازم را انجام و با تشكيل پرونده، متخلفانِ در هر صنف را به اداره   تعزیرات حکومتی شهرستان  معرفی مي نمايند.  

 

وی گفت:رسیدگی سریع و به موقع گزارش‌های مردمی، ممانعت از گرانفروشی و فروش اجباری کالا، پایش رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت‌های بازرسان است که در صورت مشاهدۀ تخلف برابر قانون با متصدیان مربوطه برخورد خواهد شد. 

وی ادامه داد: کلیۀ صنوف و مراکز عرضه موظف اند ضمن نصب اتیکت و درج قیمت بر روی کالاها و نصب نرخ نامه، صدور فاکتور رسمی برای مشتریان و رعایت نرخهای مصوب با درصد سود قانونی، از خرید و فروش هر گونه کالا و لوازم‌التحریرخارجي قاچاق، تقلبی و يا داشتن تصاوير خارج از فرهنگ اسلامي ايراني خودداری کنند. 

حسینی افزود: شهروندان گرامي هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهاي صنفي معتبر و داراي پروانه كسب مراجعه نمايند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق تلفن هاي 46125112 و 124 اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد