گردهمایی روحانیون شهرستان پاوه برگزار شد+تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300364|13:09 - 1401/06/07
نسخه چاپی
گردهمایی روحانیون شهرستان پاوه برگزار شد+تصاویر
گردهمایی روحانیون شهرستان پاوه با موضوع جهاد تبیین برگزار شد.

به گزارش هزارماسوله ،امام جمعه پاوه در این گردهمایی و با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار دااشت: تندروی؛ بزرگترین مصیبت دنیای اسلام است به طوری که باعث شده است خود مسلمانان هم از اسلام دوری گیرند.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: امروز داعش مسلحانه هم کم شده و داعش فکری به حقیقت کار می کند .

وی گفت: ما امروز باید به پنج اسلحه علم، اخلاق ، ایمان به هدف، اعتدال و زمانه شناسی؛ مسلح باشیم تا بتوانیم در مقابل هجمه ها بایستیم.

 

در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استن کرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در کنار عقل و شعور نیاز به دین  ضرورت دارد اظهار داشت: هیچکدام از عقل و شعور و درک نمی تواند جایگزین دین باشند و دین در بین این موارد برای بشریت به عنوان فصل الخطاب است چرا که در موارد اختلافی ؛ دین چیزی را بیان می کند که نه مخالف فکر است و نه مخالف شعور و عقل.

 

حجت الاسلام والمسلمین جلیلیان افزود: هدف اصلی امام حسین(ع) دفاع از دین بوده است و مبنای دین داری هم حق گویی و ظلم نکردن به دیگران و برقراری عدل است .

 

وی افزود: امروز علما هم که وارثان انبیا  در دفاع از دین و جهاد تبیین هستند .

 

حجت الاسلام والمسلمین جلیلیان افزود: جایگاه رسول گرامی اسلام(ص) تبلیغ و ارشاد بوده است، و علما و روحانیون هم وارث انبیا و بزرگان هستند و خاستگاه جهاد تبیین در دین است که ریشه ان هم به قران و سنت برمیگردد  لذا وظیفه علما هم رنگ دینی بخشیدن به زندگی را داارند.

 

وی با اشاره به ادامه داد: مرزبانی از عقیده؛ از حفاظت از جان هم بالاتر است ،و نقش علما هم مرزبانی از این عقیده است،

امنیت حاصل هم همین تلاش و زحمات علما و روحانیون هست.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین وظیفه علماست به این جهت که خروجی علم انها همین جهاد تبیین است.

 

در ادامه فرماندار پاوه نیز در سخنانی با بیان اینکه علما وارثان پیامبران و بزرگترین افتخار است اظهار داشت: در هر زمان زندگی انبیا یک زندگی ساده و بی الایش بوده، هرجند باید روحانیت اهل تسنن و تشیع باید حداقل های زندگی را داشته باشند که دچار عصر و حرج نشوند.

 

دکتر اردشیر رستمی با اشاره به هفته دولت گفت: ما وظیفه داریم به عنوان خدمتگزار مردم تا جایی که توان داریم برای ارتقای سطح عمران و فرهنگ و مسایل شهرستان تلاش کنیم و از هیچ کوششی دریع نکنیم.

 

وی گفت: ابرسانی سیار برای شهرک چورژی برای ما دغدغه بوده است؛ همچنین ابرسانی به بانه وره مشکلات زیای داشتیم که ان شاالله ۲۰ روز اینده عملیات اجرایی ان شروع می شود ، مشکل عدم صدور مجوز پرورش ماهی در قفس با تلاش های فراوان مصوبه ان را از استاندار گرفتیم ،به طور کلی ما در مقابل نگرانی مردم خود را نگران می ببینم .

 

رستمی گگفت: این شهر نماد فرهنگ است و بزرگان آن صاحب کرامت هستند و ما با احتساب این مردم تا جایی که توان داریم کار می کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد