فرماندار پاوه:

سهم جهاد کشاورزی در بحران کم ابی پاوه صفر بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300350|18:32 - 1401/06/04
نسخه چاپی
سهم جهاد کشاورزی در بحران کم ابی پاوه صفر بود
فرماندار پاوه گفت: سهم جهاد کشاورزی در کمک رسانی های پاوه که کمترین توجهی برای نجات باغات نداشتند صفر بود.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار شهرستان پاوه در نشست بحران کم ابی باغات شهرستان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و نماینده اورامانات در مجلس برگگزار شد در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: پاوه شهر بدون زمین کشاورزی و شهر بدون صنعت است.

دکتر اردشیر رستمی افزود:چون زمین کشاورزی مرغوبی در شهرستان یافت نمی شود و بدلیل موقعیت و توپوگرافی خاص این منطقه عمده فعالیت مردم این شهرستان باغداری است به طوری که ۴ هزار از ۹ هزار هکتار باغات اورامانات مربوط به پاوه است.

 

وی گفت: تمام زندگی باغداران شهرستان چند اصله درختی است که منبع درآمد انها می باشد و در این شرایط بحران کم ابی اگر احساس کنند که سالها درخت منبع درامد انها آب ندارد؛ قابل تحمل نیست.

 

وی ادامه داد: ما در شهرستان با مشکل اب شرب هم مواجه بودیم شهر بانه وره هم اکنون ابرسانی سیار دارد، و تانکرهایی مرتب در حال ابرسانی به این شهر هستند و بخشی از محلات پاوه همچون چورزی نیز با این مشک مواجه بودیم.

 

فرماندار پاوه گفت: در این فصل تابستان از دیگر ارگان ها و سازمانها گدایی تانکر کردیم بلکه بتوانیم در این شرایط بحرانی کمی از مشکل کم ابی را حل کنیم.

 

وی افزود: اما جای گلایه به وزارتخانه جهاد کشاورزی هست،چرا که بقیه ارگانها در این بحران یاری رسان ما بودند اما از طرف جهاد کشاورزی هیچ کمکی به ما نشد و حتی یک تانکر برای ابرسانی در اختیار ما قرار ندادند.

 

دکتر رستمی افزود: در این تابستان تنها سازمانی که نتوانست در این کم ابی های شهرستان کمک کند جهاد کشاورزی بود.

 

فرماندار پاوه گفت: امروز اگر در کوتاه مدت و تا یک ماه آینده برنامه ای دارید هرچه زودتر به مرحله اجرایی برسانید و برنامه ریزی های لازم در بلند مدت هم انجام شود.

 

وی در پایان گفت: سهم جهاد کشاورزی در کمک رسانی های پاوه که کمترین توجهی برای نجات باغات نداشتند صفر بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد