تشریح مهمترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان پاوه؛

انجام بیش از ۸۵۰ تست کرونا از ابتدای سال تاکنون

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300348|19:24 - 1401/06/03
نسخه چاپی
انجام بیش از ۸۵۰ تست کرونا از ابتدای سال تاکنون
دکتر فاروق سلیمی در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت هفته دولت اعلام کرد:خوشبختانه روند اقدامات و شاخص های بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت رو به رشد می باشد.

به گزارش هزارماسوله ،دکتر سلیمی افزود: در حوزه درمان با همکاری کامل مجموعه دانشگاه هم اکنون ۲۳ پزشک متخصص و ۸ پزشک عمومی در حال ارائه خدمات لازم بوده و درسال گذشته مشکل کمبود نیروی متخصص در رشته های مورد نیاز رفع گردیده است،کلینیک تخصصی بیمارستان نیز فعال بوده و پزشکان متخصص در این کلینیک خدمات درمانی را به مراجعین سرپایی ارایه می دهند.

 

 دکتر سلیمی گفت: فعالیتهای عمرانی با وجود تمام مشکلات کماکان ادامه داشته و پانسیون ۸ واحد پزشکان متخصص به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای شبکه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی می باشد،پانسیون رادیولوژی بیمارستان با پیشرفت ۹۹ درصدی تقریبا آماده بهره برداری بوده و خانه بهداشت سرکران هم دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی می باشد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه در ادامه عنوان کرد در بخش بهداشت در ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت هم اکنون ۱۲ پزشک عمومی خدمات درمانی و بهداشتی را ارایه می نمایند.

 

دکتر سلیمی اعلام کرد:در بخش کرونا هم اکنون وضعیت شهرستان زرد بوده و از ایتدای سال تا کنون ۱۲۱ مورد تست pcr و ۷۳۵ مورد تست رپید برای تشخیص بیماری کرونا انجام شده است.در زمینه پوشش واکسیناسیون کرونا در جمعیت هدف بالای ۱۸ سال پوشش ما ۹۶ درصد در دوز اول و ۷۹ درصد در دوز دوم می باشد همچنین در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ ساله مدارس پوشش ۱۰۳ درصدی در دوز اول و ۹۴ درصدی در دوز دوم واکسیناسیون کرونا را شاهد هستیم.

 

دکتر سلیمی افزود با توجه به اهمیت بیماری التور پایگاه دیده وری شوشمی تجهیز و با حضور مراقبین بهداشتی به صورت روزانه وضعیت مرز شهرستان با کشور عراق از نظر بهداشتی کنترل می گردد.به دلیل اهمیت برنامه های آموزشی در پیشگیری از بیماریها جذب ۱۰۰ درصدی سفیران سلامت در خانوارها صورت گرفته است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه عنوان کرد کارگروه ویژه جوانی جمعیت در فرمانداری شهرستان تشکیل و اقدامات گسترده ای در حوزه آموزشی برلی ارتقای شاخص های پیش بینی شده در این بخش در حریان است.

 

دکتر سلیمی افزود از ابتدای سال ۵۳۷۴ مورد بازرسی بهداشتی از حوزه مواد غذایی انجام و ۲۵۴۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف جمع اوری شده است، از ابتدای سال تاکنون ۴۵۲۲ مورد بازرسی در زمینه بهداشت حرفه ای از بخش های صنعت،خدمات و کشاورزی صورت پذیرفته است، همچنین در این مدت بالغ بر ۷۰۰۰ مورد کلرسنجی و ۵۶۹ مورد آزمایش باکتریولوژیک برای پایش وضعیت اب آشامیدنی در شهرستان صورت گرفته است.

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان پاوه عنوان کرد در حوزه بیماری های غیر واگیر، غربالگری سرطان کولون از ابتدای سال تاکنون ۱۲۴۶ مورد تست غربالگری انجام و از ابتدای سال با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته ۷۱۴۵ مورد خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی انجام شده است.در همین مدت غربالگری سرطان سرویکس ۱۵ درصد و سرطان سینه ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و در ۱۰۰ درصد نوزادان متولد شده در شهرستان غربالگری تیرویید نوزادان،فنیل کتونوری و سنجش شنوایی انجام شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد