محسن معاذی:

فرمان تاریخی امام هم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود

سرویس: سیاسیکد خبر: 300325|21:51 - 1401/05/25
نسخه چاپی
فرمان تاریخی امام هم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود
یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت:این فرمان تاریخی امام هم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود .

به گزارش هزارماسوله ،محسن معاذی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگویی با خبرنگار ما در رابطه با حماسه پاوه گفت:حماسه 26 مرداد ۵۸ پاوه ثمره جنگ شش روزه این شهر بود .

وی افزود: این جنگ بر اساس و معیار جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل تدوین و تنظیم شده بود اما مقاومت مردم شریف پاوه و حضور دکتر مصطفی چمران و فرمان تاریخی حضرت امام(ره) موجب شد که پاوه سقوط نکند و همچنان در راه تداوم رشادت و ایثار و شهادت بی نظیر مقاومت داشته باشد.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار و استعمار تاب تحمل نظام نوپای ما را نداشتند و لذا به ایادی و سرسپردگان و مزدوران داخل کشور ماموریت دادند تا بر علیه نظام نوپای ما قیام کنند .

وی ادامه داد: پس از آن از سیستان تا اذربایجان و شمال غربی کشور را به اشوب کشاندند و تنها پاوه مانده بود پابرجا و استوار و تحت هیچ شرایطی چراغ سبزی به خواسته نامشروع ضد انقلاب نشان ندادند و از مهاباد تا قصر شیرین لشکر برای زیر و رو کردن پاوه جمع کردند.

معاذی افزود: احزاب و مهاجمین در ۲۶ مرداد ۵۸ در کنار غار قوری قلعه شروع به ازار رساندن مردم کردند و تا مقاومت مردم و فرمان تاریخی امام ادامه داشت و نهایتا مردم پاوه پیروز شدند .

وی در پایان گفت:این فرمان تاریخی امام هم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد