امام جمعه پاوه: هوشیاری و زمانه‌شناسی ضرورت کار خبرنگاران است/قدیمی ترین وسیله انتقال اخبار منبر بوده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300302|20:18 - 1401/05/13
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: هوشیاری و زمانه‌شناسی ضرورت کار خبرنگاران است/قدیمی ترین وسیله انتقال اخبار منبر بوده است
امام جمعه پاوه با بیان اینکه خبرنگاران باید حیثیت و امنیت جامعه را مورد هدف قرار ندهند، گفت: هوشیاری و زمانه‌شناسی از ضرورت‌های کار خبرنگاران است.

به گزارش هزارماسوله ،ماموستا مُلا «قادر قادری» عصر پنجشنبه در نشست تجلیل از فعالان رسانه ای شهرستان پاوه افزود: رسانه‌ها نباید به بهانه افزایش اعضا و دیده شدن، هر مطلبی را منتشر کنند بلکه باید مسیر اعتدال را در پیش بگیرند تا ماندگار شوند.

وی تصریح کرد: رسانه ها امروز نقش تعیین کننده‌ای دارند و در بسیاری از امورات حرف اول را می‌زنند و در هدایت جامعه تأثیر گذارند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: رسانه‌ها امروز به سه گروه تقسیم می‌شوند که یا در خدمت زر و زور و تزویر هستند یا به دنبال شایعه و انحرافات هستند و یا در خدمت ملت، وطن و مردم هستند.

ماموستا قادری اضافه کرد: در چند مدت اخیر رسانه‌های خارجی در حوزه حجاب و امر به معروف و نهی از منکر جو رسانه‌ای سنگینی راه انداخته‌اند. 

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج ضد ارزشها و انحراف جوانان هستند که باید رسانه ها هوشیار باشند اظهار داشت: استفاده رایگان از فضای مجازی و نرم افزارهای خارجی در آینده تبعات سنگینی دارد که در ۵۰سال آینده ماهیت و اثرات آن روشن می شود.

وی بیان کرد: انتظار جامعه از رسانه‌ها این است که هر آنچه واقعی است و روی داده رسانه‌ای شود.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه رسانه مسلمانان منبر مساجد است و قدیمی ترین وسیله انتقال اخبار منبر بوده است اضافه کرد: این رسانه اسلامی ۱۴۴۴ سال قدمت و سابقه دارد و از دیگر رسانه‌ها مانند رادیو و روزنامه قدیمی‌تر است.

ماموستا قادری گفت: رسانه ۲ وجه مثبت و منفی دارد که با رصد فضای مجازی یا در حال دفاع از دین و بازتاب عمران و آبادانی هستند و یا از سوی دیگر شاهد ترویج اهانت و بی بند و باری در رسانه ها هستیم که در واقع انسان بصیری می‌خواهد که راه درست را تشخیص دهند.

وی ادامه داد: مسجد جامع پاوه یک رسانه قدرتمند است و به جرات می توان گفت: بزرگترین رسانه در مناطق کردنشین و غرب کشور است چرا که با بررسی های صورت گرفته هر هفته حدود ۱۲۰ هزار نفر مطالب نماز جمعه پاوه را در منطقه و سراسر کشور رصد می‌کنند.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: همکاری رسانه‌ها در شهرستان برای انتشار اخبار و رویدادهای شهرستان ستودنی است.

خبرنگاران سربازان عرصه جهاد تبیین هستند

فرماندار شهرستان پاوه نیز در این نشست گفت: خبرنگاران سربازان عرصه جهاد تبیین هستند و باید آنچه که تاکید مقام معظم رهبری است برای مردم روشنگری کنند.

«اردشیر رستمی» افزود: روشنگری خبرنگاران مبتنی بر واقعیت و با هدف تخریب و تمجید نباشد و نباید فضای رسانه ای را از دست بدهیم چرا که نا امیدی بر جامعه حاکم می شود.

وی ادامه داد: تقوا و انصاف رسانه ای اجر و پاداش دارد و نقدها باید منصفانه و بدون حب و بغض باشد.

مدیر دفتر امام جمعه پاوه نیز گفت: رسانه های مطرح و برجسته ای در شهرستان فعالیت دارند و این موجب شده پاوه از لحاظ رسانه در کشور سرآمد باشد.

«مصلح قادری» افزود: پاوه از اوایل انقلاب تاکنون مورد توجه رسانه ها بوده و با همدلی و همراهی باید این جایگاه بیشتر تقویت شود.

وی اضافه کرد: هم اندیشی و هم فکری با رسانه ها می تواند به پیشبرد هر چه بهتر امور کمک کند.

در پایان این نشست از خبرنگاران و فعالان رسانه ای این شهرستان قدردانی شد.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد