فاز دوم مدیریت پسماند شهرداری نوسود با طرح جمع آوری زباله های خانگی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300289|19:41 - 1401/05/09
نسخه چاپی
فاز دوم مدیریت پسماند شهرداری نوسود با طرح جمع آوری زباله های خانگی
شهرداری نوسود در نظر دارد فاز دوم طرح مدیریت پسماند، تحت عنوان « طرح جمع آوری زباله های خانگی در ساعت مشخص » را اجرایی نماید.

به گزارش هزارماسوله ،شهردار نوسود به خبرنگار ما گفت:فاز اول مدیریت پسماند شهرداری نوسود با ایجاد،راه‌اندازی و استقرار غرفه‌ی پسماند در شهر نوسود ،اجرایی و کاملاً موفق بوده است. 

رحیمی افزود: بر همین اساس و در جهت سلامت عمومی و بهبود سیمای شهری، شهرداری نوسود در نظر دارد فاز دوم طرح مدیریت پسماند، تحت عنوان « طرح جمع آوری زباله های خانگی در ساعت مشخص » را اجرایی نماید.

 

وی گفت:در این طرح ، شهرداری با ارائه‌ و اطلاع‌رسانی زمان بندی مشخص و مدون به شهروندان ، زمان جمع آوری زباله های محلات مختلف را اعلام نموده ( در حال حاضر ساعت ۱۰ الی ۱۲ شب می باشد) و شهروندان گرامی نیز بایستی زباله های خانگی خود را در پلاستیک سربسته در زمان مشخص شده تحویل ماشین مکانیزه‌ی حمل زباله و  کارگران خدماتی شهرداری دهند.

 

وی ادامه داد: شایان ذکر است،جعبه‌های زباله مقابل ساختمان‌ها به فرهنگ غیرقابل قبولی در انباشت زباله تبدیل شده است که منبع آلودگی به‌شمار می‌آید.امید است با همراهی و همکاری شهروندان و در آینده شاهد جمع آوری سطل‌های زباله در سطح محلات و شهر باشیم چرا که با جمع‌آوری جعبه‌های زباله؛ شهروندان ترغیب می‌شوند رأس ساعت مشخص زباله‌های خود را در مخزن مکانیزه زباله یا مقابل منزل خود قرار دهند.

 

رحیمی در پایان گفت:از جمله عوارض قرار دادن بی‌موقع زباله‌ها در این جعبه‌ها، پاره‌شدن کیسه‌ها توسط زباله‌گردها یا حیوانات است که منجر به جاری شدن شیرابه و انتشار بوی نامطبوع،افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، حشرات موذی و معضلات بهداشتی، همچنین فراهم نبودن شرایط برای نظافت صحیح و کامل جعبه‌ها و محیط اطراف آن توسط پاکبان‌های شهرداری است.»

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد