بزودی استار فاز اول طرح نهضت ملی مسکن با ۹۶ واحد در پاوه زده می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300285|22:18 - 1401/05/05
نسخه چاپی
بزودی استار فاز اول طرح نهضت ملی مسکن با ۹۶ واحد در پاوه زده می شود
فرماندار پاوه در جلسه شورای مسکن شهرستان پاوه گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر پاوه سه قطعه زمین جهت پروژه‌ی ۹۶ واحدی به بنیاد مسکن واگذار شده است.

به گزارش هزارماسوله ،فرماندار پاوه گفت: ما از لحاظ طرح ملی مسکن از خیلی از شهرستانها عقب هستیم چون خیلی که در جلسه‌ی شورای مسکن متوجه شده ایم که پروژه‌هارا شروع کرده‌اند و پیشرفت فیزیکی مناسبی هم دارند اما در شهرستان ما هنوز وارد آن موضوع نشده ایم و یکی از دلایل آن در پروژه‌ی شش ماه قبل که زمین و پیمانکار آن نیز مشخص شده،تعداد متقاضیان هزینه‌ی اولیه آن که ۴۰ میلیون تومان است تنها ۶۰ نفر بوده اند و به همین دلیل تا کنون این پروژه در شهرستان استارت نخورده است

 

دکتر اردشیر رستمی افزود: ما درشهرستان پاوه هم شهرپاوه را داریم،هم باینگان،هم بانه‌وره،هم نوسود و هم نودشه که هرکدام از این ها در بحث نهضت ملی مسکن نیاز به تامین زمین مشخص و پروژه‌ی مشخص دارند.

 

وی گفت: در شهر پاوه سه قطه زمین جهت پروژه‌ی ۹۶ واحدی به بنیاد مسکن واگذار نموده شده،آماده سازی انجام گرفته،پیمانگار مشخص شده،کارگاه تشکیل شده،اینها هرکدام در سه گروه و هر گروه ۳۲ واحد تعریف شده است و دو قطعه زمین دیگر حدودا ۱۰ هکتار که نیاز به هزینه‌های آماده سازی بالایی دارد در فاز دو قرار گرفته اند و این ۹۶ واحد باید در اختیار واجد شرایطینی که توان پرداخت اقساط را داشته باشند قرار بگیرد.

 

رستمی ادامه داد: امروز اکثر اعتراض‌ها بدین منظور است که تعداد زیادی از افراد ثبت نام شده اند و اسم آنها نوشته شده اما توان پرداخت اقساط و هیزنه هارا ندارند،و یا به فرض مثال مبلغ اولیه را پرداخت نموده اند و خود را صاحب خانه میدانند.ما میخواهیم مقداری با چشم و گوش بازتر،خردمندانه تر،حکیمانه تر و عاقلانه تر به موضوع نگاه کنیم که در بین راه در تله طرح ملی مسکن گرفتار نشویم.

 

فرماندار پاوه افزود: ما در کل شهرستان پاوه دارای توپوگرافی کوهستانی و خشن هستیم اما در خود شهر پاوه بابت تامین زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن مشکلی نداریم و تمامی امکانات موردنظر برای آن تعریف شده است

 

وی گفت: در شهر نودشه زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع دارای سند تک برگ و آماده‌ی واگذاری به بنیاد مسکن می باشد که انشاالله باید هرچه زودتر بحث انتقال آن باید صورت بگیرد و با توجه به توپوگرافی شهر نودشه هزینه‌ی اماده سازی آن میتواند بسیار زیاد باشد.

 

رستمی اضافه کرد: درشهربانه‌وره و نوسود هرکدام ۴ قطعه زمین(حدودا ۲۰ هکتار) از منابع طبیعی تهیه شده و درحال واگذاری اسناد آن به سازمان نهضت ملی مسکن هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد:ک در باینگان امکان تعیین زمین وجود ندارد اما ۳۰ نفر متقاضی داریم که از این ۳۰ نفر فقط ۳ نفر تکمیل پرونده کرده اند.

 

رستمی در پایان گفت: علی ایالحال در شهرستان در حوزه‌ی تهیه‌ی زمین قدمهای خوبی برداشته شده اما در ارتباط با بحث آغاز عملیات اجرایی نیاز است که این پروژه‌ی ۹۶ واحدی ما استارت بخورد و بقیه‌ی شهرها که با مشکل انتقال زمین و نرسیدن افراد متفاضی به حد نساب و سایر موارد جزئی مواجه هستیم انشاالله در کمترین زمان ممکن انجام بپذیرد تا تعهدات دولت مردمی آقای رئیسی وصول شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد