ارش لهونی:

ثبت حهانی فقط روی کاغذ باقی مانده است/پروژه هانی کوان در نیمه مسیر و هنوز تکمیل نشده است/لزوم بازنگری در روش محاسبه مالیات

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300247|20:27 - 1401/03/17
نسخه چاپی
ثبت حهانی فقط روی کاغذ باقی مانده است/پروژه هانی کوان در نیمه مسیر و هنوز تکمیل نشده است/لزوم بازنگری در روش محاسبه مالیات
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس گفت: ثبت حهانی فقط روی کاغذ باقی مانده و اقدام موثری نشده تغییری در منطقه به لحاظ حضور گردشگر اتفاق افتاده و این خوب نیست.

به گزارش هزارماسوله ،نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس در نشست شورای اداری در فرمانداری در سخنانی ضمن تقدیر و تشکراز امام جمعه پاوه گفت: ماموستا قادری منشا زحمات و خدمات زیادی برای منطقه و غرب کشور است که همواره خدمات ارزشمندی داشته اند.

آرش لهونی گفت: گرانی و فشار در این ایام یکی از موضوعاتی که مدنظر همه ما می باشد مردم فشار اقتصادی را تحمل می کنند اقدامی که دولت انجام داد، باید انجام و اجرایی می شد  و مردم هم فشار را تحمل می کردند و چاره ای جز این نیست که یک سری تصمیمات مربوط به شهرستان نیست اما باید نظارت ها جدی باشد.

وی گفت: در جهت رفاه حال مردم عزیز قانون را تاجایی که می تواند خم کنید و در خدمت مردم باشید و اگر کسی به اداره ای مراجعه می کند باید مدیر آن در عدم تکریم ارباب رجوع توسط کارکنان پاسخگو باشد.

وی گفت: برای رفع مشکلات؛ مدیران استانی باید حضور مستمر داشته باشند و در شهرستان ها نظارت میدانی داشته باشند در جلسه ای که با استاندار برگزار شد نظارت بر خطر خشکی باغات شهرستان در دستور کار قرار گرفت که این مقام مسئول هم برای رفع مشکل پای کار آمدند.

وی ادامه داد: مدیران از نزدیک وضعیت را ببینند و اگر دستگاههای اجرایی حرکتی نکنند، بسیاری از باغات منطقه خشک می شود.

یکی از اولویت های دستگاههای اجرایی همین موضوع باشد که ثمره چندین ساله باغاران احدادشان است قابل حبران نیست.

وی اضافه کرد: در تبصره ۱۸ دستگاههای اجرایی باید سهم مناسبی از این تبصره به اورامانات اختصاص پیدا کند .

لهونی تصریح کرد: در حوزه راهداری بهسازی و روکش راهها و حذف نقاط حادثه خیز از ابتدای ۱۴۰۰با انعقاد تفاهم نامه مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان مصوب و تخصیص داده شده است.

دکتر ارش لهونی افزود: در بحث گازرسانی هم به نقاط محروم اورامانات ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و در حوزه آبرسانی ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد که هم اکنون مراحل اجرایی آنها در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: هزینه برق مصرفی مشترکین اورامانات پس از زلزله نیز با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان معاف و به خود مردم مسترد شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان در آینده گفت:  برای سفر اقای رئیسی به استان کرمانشاه هم با زحمات استاندار محترم میزان اعتباراتی که برای این استان تخصیص داده شده بود به دو برابر افزایش کرده است که ان شاالله منطقه ما هم استفاده مناسبی از این سفر داشته باشد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس افزود: در کنار این همه خدمات؛ نیازمندیهای فراوانی داریم و ظرفیت هایی در منطقه هست که در توسعه منطقه موثر خواهد بود.

وی گفت: در سفر رئیسی باید نهایت استفاده و بهره را از موضوع اعتبارات داشته باشیم.

لهونی اظهار کرد: در بحث گردشگری تا این لحظه نتوانسته ایم از ظرفیت منطقه استفاده کنیم بسیاری از شهرستان ها ، جاذبه هایی که ما داریم ندارند اما چنیدن برابر از این حوزه درامد کسب و شغل ایجاد می کنند و اقتصاد انها در این محور قرار دارد.

وی افزود: ثبت حهانی فقط روی کاغذ باقی مانده و اقدام موثری نشده تغییری در منطقه به لحاظ حضور گردشگر اتفاق افتاده و این خوب نیست.

وی با بیان اینکه زیرساختها را ما نیاز داریم گفت: در حوزه گردشگری تسهیلات مورد نیاز است که یک بخش به صورت تسهیلات و بخش دیگر  قانون و مقرراتی است ،که دست و پا گیرند.

وی دو موضوع آب شرب و کنارگذر پاوه را از مطالبات اصلی در پاوه عنوان کرد و گفت: با توجه به بحث آب شرب شهر پاوه که ما سال گذشته تنش شدید آبی در شهر پاوه داشتیم و مردم از این پروژه ناراضی بودند به دنبال تکمیل پروژه آب هانی کوان هستیم.

وی با بیان اینکه این پروژه در نیمه مسیر و هنوز تکمیل نشده است افزود: با وزیر مربوطه مکاتبه و رایزنی هایی در خصوص این پروژه داشته ایم که اعتبارات این پروژه را به ۳۴ میلیارد تومان افزایش دهند که هر چه سریعتر مشکلات و نواقص این پروژه حل و فصل شود.

وی به بحث ترافیک شهری پاوه که یکی از معضلات اصلی پاوه است اشاره کرد و گفت: ترافیک پاوه چنانچه مدیریت نشود برای ده سال آینده توان حرکت و جابجایی خودرو در پاوه وجود ندارد که این یک بحران برای پاوه می باشد.

دکتر لهونی افزود :کنارگذر پاوه باید به‌ شکلی اجراء شود که هیچ روستایی در این طرح ضرر نبیند که متخصصین و کارشناسان باید این مسئله مهم را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بودند تلاش نمودیم ۱۲۰ میلیارد تومان برای آغاز این طرح مصوب شود که با واگذاری به پیمانکار سریعتر وارد فاز اجرایی شود.

وی با اشاره به نارضایتی مردم در اخذ مالیات گفت: مالیاتی که اخذ می شود مالیات بر درامد است که محاسبه درامد مالیاتی آن درست نیست مگر یک مغازه معمولی چقد درامد دارد که ۱۳۰ میلیون مالیات داشته باشد که نیاز است بازنگری در روش محاسبه مالیات انجام شود .

وی افزود : پیش از این نماینده اصناف باید جلساتی با اداره دارایی برگزار می کردند و وقتی اعتماد اصناف و بازاریان جمع می شد نهایت همکاری را با دارایی به عمل می آوردند.

وی گفت: به هر شکلی اکنون مردم ناراضی اند و حق دارند و دریافت این مالیات هم منطقی نیست

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد