فرماندار پاوه:

زیر ساختهای عمرانی مرز شوشمی در حداقل قرار دارد/ وجود زیر ساختهای ضعیف و نامناسب در مرز شوشمی

سرویس: سیاسیکد خبر: 300232|22:58 - 1401/02/31
نسخه چاپی
زیر ساختهای عمرانی مرز شوشمی در حداقل قرار دارد/ وجود  زیر ساختهای ضعیف و نامناسب در مرز شوشمی
دکتر اردشیر رستمی با بیان اینکه شهرستان پاوه دارای ظرفیت اقتصادی و معیشتی خوبی برای مردم خواهد بود افزود: متاسفانه زیر ساختهای عمرانی مرز شوشمی و پیشرفت مسائل و پروژه های آن در حداقل قرار دارد و شاهد زیر ساختهای ضعیف و نامناسب این مرز هستیم .

به گزارش هزارماسوله ، صبح امروز در نشست ساماندهی پایانه مرزی شوشمی مشکل تملک زمینهای مورد نیاز احداث پایانه ، بررسی وضعیت زیرساخت‌های موجود در پایانه، پیگیری استقرار سایت موقت و رفع مشکل جابه جایی جایگاه سوخت سیار مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار پاوه در این نشست که با حضورنمایندگانی از ادارات کل گمرکات استان، منابع طبیعی ، سازمان همیاری شهرداری ها، شرکت پخش فراورده های نفتی ، شرکت توزیع برق، شرکت مخابرات و آب و گاز استان برگزار شد گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری و نگاه بلند ایشان به مقوله تولید معیشت و دانش بنیان همیشه یکی از موضوعات مهم معظم له معیشت مردم بوده است.

دکتر اردشیر رستمی با بیان اینکه شهرستان پاوه دارای ظرفیت اقتصادی و معیشتی خوبی برای مردم خواهد بود افزود: متاسفانه زیر ساختهای عمرانی مرز شوشمی و پیشرفت مسائل و پروژه های آن در حداقل قرار دارد و شاهد زیر ساختهای ضعیف و نامناسب این مرز هستیم .

وی گفت: مرز کانون اقتصادی و معیشتی برای مرز نشین است باید در نهایت احترام و طراز جمهوری اسلامی باشد و می طلبد با نگاهی تخصصی تر و علمی تر به مسئله مرز نگاه کنیم تا شاهد عمران و زیرساختهای مناسب مرز در سالهای اتی باشیم.

وی گفت: با بررسی های به عمل آمده مرز و بازارچه مرزی شوشمی با مقیاس کمتر از مرز پرویز خان، اعتبار بالایی برای مناسب نمودن زیرساختها را نمی خواهد که می طلبد این زیرساختها هرچه سریعتر جهت مناسب سازی تخصیص داده شوند.

وی ادامه داد: در مرزهای ما بخاطر حفظ جایگاه ادارات و افراد فراهم نمودن زیرساختهای حداقلی در مرز از ضروریات است که باید توسط اداره راهداری به عنوان دبیر جلسه دنبال شود.

فرماندار پاوه اضافه کرد: مرز برای ما فقط یک فرصت نیست بلکه تهدید هم می باشد که نظارت لازم برای جلوگیری از واردات کالاهای غیر مجاز باید انجام شود.

دکتر اردشیر رستمی اظهار کرد: تملک اراضی مردم و باغات که در نزدیکی مرز بوده است باید اقدامات لازم برای جبران خسارات مردم صورت بگیرد چرا که تملک ما باید بر تصرف؛ اولویت داشته باشد.

وی افزود: وضعیت اسفالت نامناسب محور نوسود به مرز شوشمی با ۴ کیلومتر از موضوعات مهم مرز است که زیر ساخت مناسب برای صادارت را هم اکنون ندارد که باید آسفالت آن در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار پاوه تصریح کرد: ان شاالله عنوان مرز رسمی شوشمی از جانب کشور همسایه هم با سرپنجه تدبیر دولتمردان ما قابل حل است و ان شاالله بتوانیم این موضوع را در حد ملی پیش ببریم.

وی در پایان گفت: این مرز توسط کشور ما رسمی است و در حال حاضر فعالیت اقتصادی صورت می گیرد و نباید کشور همسایه که  به عنوان مرز رسمی عنوان نکرده است شاهد ضعف زیرساختهای آن در کشور خود باشیم.

در ادامه هریک از نمایندگان نیز به ارائه سخنانی در حوزه فعالیت خود پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد