به مناسبت هفته ی بزرگداشت مقام معلم؛

دیدار فرمانده ی سپاه ناحیه ی پاوه با اعضای ستادی آموزش و پرورش شهرستان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300222|16:06 - 1401/02/22
نسخه چاپی
دیدار فرمانده ی سپاه ناحیه ی پاوه با اعضای ستادی آموزش و پرورش شهرستان
،به مناسبت هفته ی بزرگداشت مقام معلم فرمانده ی سپاه ناحیه ی پاوه با اعضای ستادی آموزش و پرورش شهرستان دیدار کرد.

به گزارش هزارماسولهدر این دیدار سرهنگ مسعود دوستی فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) را در خصوص مقام معلم بازگو کرد که از جمله ی آنها  تناسخ روز معلم با روز شهادت فیلسوف بزرگ شهید مرتضی مطهری یک تناسخ مبارک خواند و گفت : روز شهید و روز معلم و کارکرد آنها باعث نزدیکی عرصه های گوناگون می شود . وی شرط اصلی تحقق جامعه ی اسلامی را پیوستگی کامل عرصه های گوناگون دانست و ابراز امیدواری کرد این پیوستگی در این دولت انقلابی کاملا محقق شود.

وی با اشاره به سخنی دیگر از مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) که فرمودند: سیر جریان انقلاب که پنج مرحه دارد: 1- خود انقلاب در سال 57، 2- ساختار نظام اسلامی که حاکم شد، 3- تشکیل دولت انقلابی؛ 4- تشکیل جامعه ی اسلامی و5- تشکیل تمدن نوین اسلامی؛ سرهنگ دوستی نقش آموزش و پرورش را در تحقق جامعه ی اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی  بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش با جامعه ی هدف بسیار بزرگ خود می تواند نقش بسزایی در راستای تحقق جامعه ی اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی   داشته باشد و این نشان دهنده ی اهمیت کار معلمان و دستگاه آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد:  یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی کار آمد است که مهمترین سرمایه ی هر جامعه ای است  . دوستی  هویت بخشی و هویت سازی افراد جامعه را که لازمه ی زندگی فردی و اجتماعی و تمدن سازی است ، از اهداف آموزش و پرورش در ایران خواند و فرهنگیان گرامی را متولی انجام این مهم دانست.وی با اشاره به ضدیت سند 2030 با تمدن اسلامی گفت: سند 2030 به عنوان منشور فعالیت می خواهد دستگاه تعلیم و تربیت ما به وسیله ی هزینه و وقت خود ما نیروی انسانی دارای تمدن و فرهنگ غربی تربیت کند تا به وسیله ی  هزینه ها و زحمات معلمین ما  سربازانی برای آینده ی آنها تربیت شوند که حافظ منافع و فرهنگ آنها و ضد فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی ما باشد.

سرهنگ دوستی عملکرد آموزش و پرورش در طی انقلاب و خصوصا در دهه های سوم و چهارم آن را درخشان ارزیابی کرد و عناوین علمی و افتخار آفرین در جهان ، و نیز موضوعات والای تربیتی همچون شهادت شهیدان مدافع حرم را نتیجه ی کار دستگاه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران دانست .

 

در پایان این مراسم لوح تقدیری به رسم یادبود به هرکدام از اعضای ستادی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه اهدا شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد