در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار:

فرماندار پاوه: حذف ارز ترجیحی با موافقت و اجماع سه قوه صورت گرفته است

سرویس: سیاسیکد خبر: 300219|20:53 - 1401/02/21
نسخه چاپی
فرماندار پاوه: حذف ارز ترجیحی با موافقت و اجماع سه قوه صورت گرفته است
در نشست فوق العاده ستادتنظیم بازار شهرستان،فرماندار پاوه اعلام کرد: حذف ارز ترجیحی با موافقت و اجماع سه قوه صورت گرفته است.

به گزارش هزارماسوله ،دکتر اردشیر رستمی اظهار داشت: همانطور که استحضار دارید چند اقدام مهم در دولت دکتر رئیسی انجام گرفته است که یکی از آنها واردات واکسن بود قبل از واردات واکسن وضعیت کشور در حالت بحرانی قرار داشت و روزی نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در کشور فوت می کردند اما اکنون این عدد به ۷ نفر رسیده است.لذا اکنون این مسیر در مسیر پایدار قرار گرفته است و ان شاالله به صفر هم برسد تا شاهد مرگ هموطنان عزیزمان بر اثر بیماری منحوس کرونا نباشیم.

وی افزود: اقدام دوم دولت در بحث بیمه سلامت بود. آنهایی که بیمه دارند از مزایای آن آگاهی دارند دولت در نظر دارد آنهایی که فاقد پوشش بیمه ای هستند را تحت پوشش بیمه ی سلامت قرار دهد که بالغ بر ۵ میلیون نفر می باشند و آنهایی که بیمه ندارند دردها و رنج های این موضوع را بیشتر درک می کنند و برای اینکه بخواهند چند قلم دارو بخصوص داروهای گران قیمت تهیه کنند بسیار سخت خواهدبود، این امر برای مردم عادی و فقیر قابل تحمل نبوده و نیست.

رئیس ستاد تنظیم بازار پاوه ادامه داد: اقدام اخیر و مهم دولت حذف ارز ترجیحی و جایگزین شدن یارانه ی مستقیم به حساب مردم بود که با پایه های حذف ارز تدریجی به سه اصل اجماع بین سران قوا و صاحب نظران، اقناع و بستر سازی برای اجرا این طرح بود.

فرماندار پاوه افزود: همه دلسوزان و صاحب نظران به پشتوانه ی یک کارکارشناسی دقیق به این نتیجه رسیدند که ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زا، تبعیض آمیز و موجب بی عدالتی خواهد شد بر همین اساس تصمیم به حذف آن گرفتند.چرا که اگر پول حاصل از حذف ارز ترجیحی مستقیم به حساب مردم وارد شود بهتر از این است که به دلالان و وارد کنندگان داده شود.

اردشیر رستمی در ادامه  تاکید کرد: دولت می خواهد کاری برای ملت انجام دهد و یارانه ها مستقیم به دست مردم برسد فکر این اقدام از قبل بوده است اما یک نفر آمد و خواست این تصمیم را عملی کند.لذا تصمیم بزرگ نیاز به اراده قوی دارد. اتاق بازرگانی کشور که تجمیع عقل های اقتصادی کشور هستند همه از اقدام شجاعانه و دارای پشتوانه ی کارشناسی رییس جمهور تشکر کردند.

وی در پایان اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی کاری بود که ملت به آن نیاز داشت و این جز قانون مصوب مجلس در سال ۱۴۰۱ بود که باید اجرا می شد.لذا ابهامات این طرح را باید به صورت کامل برای مردم توضیح دهیم و همه ی ابهامات باید به صورت کامل جواب داده شوند تا مردم را اقناع نماییم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد