درددل یک کولبر با ارشدترین فرمانده نظامی منطقه:

سردار لطفا ما را با تیر نزنید!/سردار آسیابانی:جرم کسی که پارچه و لباس می آورد قتل نیست!

سرویس: سیاسیکد خبر: 300211|13:49 - 1401/02/15
نسخه چاپی
سردار لطفا ما را با تیر نزنید!/سردار آسیابانی:جرم کسی که پارچه و لباس می آورد قتل نیست!
جناب سردار من میدانم وقتی به کوله بری میروم و از حدود مرز خارج میشوم خودش یک نوع جرم است،کوله ای هم که می آورم خودش یک جرم است.از شما استدعا داریم که ما را بگیرید،تنبیه کنید،به مراجع قانونی تحویل بدهید،کوله ها را بگیرید و جریمه هم کنید ولی ما را با تیر نزنید!

به گزارش هزارماسوله ،جملا صائب زمردی کوتاه و مفید بود آنچنان منطقی گفت که سردار او را تحسین کرد. صائب گفت سردار ما جوانان کولبر پاوه به ناچار روی آورده ایم به کولبری! میدانیم که اینکار ما هم جرم است و هم اقتصاد کشور را از بین میبریم.ولی از روی ناچاری و بیکاری روی می آوریم به مرز و کولبری ،

به خدا نه مهمات می آوریم،نه مشروبات می آوریم،نه اسلحه می آوریم،از جاهای دیگر به این منطقه می آیند و اینجا کار اسلحه و مشروب و … میکنند و به اسم پاوه تمام میشود و به چشم خود این کار را دیده ایم.

جناب سردار من میدانم وقتی به کوله بری میروم و از حدود مرز خارج میشوم خودش یک نوع جرم است،کوله ای هم که می آورم خودش یک جرم است.از شما استدعا داریم که ما را بگیرید،تنبیه کنید،به مراجع قانونی تحویل بدهید،کوله ها را بگیرید و جریمه هم کنید ولی ما را با تیر نزنید!

میدانیم شما هم زحمت میکشید در مرز،امنیت کشور را حفظ میکنید.

فرمانده قرارگاه شهید کاظمینیز با استقبال از سخنان این کولبر جوان و مودب گفت : سخنان شما جوان عزیز را قبول دارم و ممنون که منطقی صحبت می کنید و ما را هم درک می کنید. اخر چه کسی دوستدار به کسی شلیک کند یا جان کسی را بگیرد. باور کنید بنده به خانه مرحوم سبحانی کولبر فقید رفتم بچه هایش را دیدم و از ته دل ناراحت شدم تا آخر عمر بچه های این مرحوم در ذهن و روح من هستند برای ما بخدا فوت یک کولبر یک شهروند از همه بیشتر ناراحت کننده است.

سردار آسیابانی افزود :خدا را به شاهد میگیرم که از زمانی که بنده به منطقه اورامانات آمده ام تاکید شدید داشتم که به سوی کسی تیراندازی نکنید.و به شدت ما مخالف شلیک به سوی کولبران هستیم.

*جرم کسی که پارچه و لباس می آورد قتل نیست

وی تاکید کرد :جرم کسی که پارچه و لباس می آورد قتل نیست،کسی که مشروبات،اسلحه و مهمات می آورد باید بهش شلیک شود چون ظرف چند ماه با همان اسلحه هایی که وارد میکند چندین نفر دیگر کشته میشوند.

سردار آسیابانی به سختی مرزداری و نیروهای مرزبان اشاره کرد و گفت :گاها فشاری که بر روی این نیروها وارد میشود به نوعی غیر قابل تحمل میشود،به نحوی که به یک باره ۲ لی ۳ هزار نفر به آن منطقه سرازیر میشوند و کنترل این جمعیت واقعا کار سختی است.

وی به آمار وحشتناک قاچاق سلاح اشاره کرد و گفت :ما در شش ماهه اول ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۰۶ قبضه اسلحه کشف و ضبط کردیم و اگر خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم میگوییم ۵ برابر این تعداد از مرز رد شده و به نقاط دیگر کشور انتقال یافته اند.

فرمانده قرارگاه شهید کاظمی افزود : همانطور که میبینیم در اقصی نقاط کشور وقتی دعوایی خیابانی راه میافتد و اسلحه میکشند برروی کسی هنگام بازجویی میگویند این اسلحه را از مرز اورامانات وارد کرده اند.

سردار آسیابانی ادامه داد و گفت :سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،مرزبانی،وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بارها اقدام نموده اندکه در این منطقه یک معبری برای افرادی همچون شما باز کنند و این مرز ساماندهی شود و کولبران عزیزی مثل شما هم بتوانند از مرز بهرمند شوند.

وی افزود: وقتی شما میگویی من فرزند شهید هستم و بیکارم و کوله بری میکنم بنده خجالت میکشم،چون صاحب انقلاب شما هستید،چون شما انقلاب را لمس کرده اید و تاوان داده اید.

*من شرمم می آید به جوانی مثل شما بگویم کولبر

سردار آسیابانی بر بازگشایی یک معبر مناسب برای مرز پاوه تاکید کرد و گفت : ما پیشنهاد دادیم که افراد بیکار شهرستان شناسایی شوند که از یک معبر برای امرار معاش استفاده کنند اما متاسفانه الان وضعیت طوری شده که کارمند،پیر،جوان،بازنشسته و…به این کار ورود میکند و شناسایی افراد خیلی سخت شده است.

فرمانده قرارگاه شهید کاظمی با حالتی بغض کرده گفت : من شرمم می آید به جوانی مثل شما بگویم کولبر،شما ای کاش برای خودت کولبری می کردی نه اینکه  ناخودآگاه شما اجیر تاجری باشید که از تهران تماس میگیرد و میگوید ۲ هزار دستگاه ماهواره ارسال کنید و شما تاوان بدهید او سود کلان ببرد.

*کسی حق ندارد کسی را بکشد

سردار آسیابانی مکررا تاکید کرد : کسی حق ندارد کسی را بکشد،اما مردم هم نباید به کسی حمله کنند،وقتی به کسی حمله میکنند طرف هم باید چکار کند جز اینکه باید از خودش دفاع کند. بارها گزارشات حمله دسته جمعی کولبران به مرزبان ما مخابره شده است و شاهد آن بودیم. اگر اسلحه اش را بگیرند که به سختی در دادسرای نظامی مجازات میشود،اگر فرار کند که در شان یک نیروی امنیت کشور نیست که در مرز فرار کند.

فرمانده قرارگاه شهید کاظمی پاوه با انتقاد از مکان دادن به افراد غیر بومی در مرز نوسود گفت : معنی ندارد به افرادی که سلاح وارد مکنند و باعث اذیت و آزار و تعرض به باغ و خانواده و … مردم در نوسود می شود خانه و مکان اجاره داد. بعد آقایان از نوسود تماس میگیرند و میگویند امنیت و آرامش نداریم در حالی که خودشان خانه به آنها می دهند.

*مانع ورود افراد کولبر غیر بومی به پاوه می شویم

سردار آسیابانی با اشاره به تصمیم درست شورای تامین پاوه مبنی بر عدم ورود کولبران غیر بومی گفت :ما تمام تلاشمان این است که اجازه ورود به نیروهای غیربومی را ندهیم و نگذاریم که به مرز نوسود بیایند.

وی افزود:بنده به آقای لهونی هم گفتم که ایشان هم واقعا دارد پیگیری میکند که این موضوع معبر باز شود و مرز ساماندهی شود و بعد جوانان واقعا بیکار که شغل و کاری ندارند بروند و به صورت قانونی کار کنند.ان شا الله طی ماه های آینده این وضعیت ساماندهی میشود و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد