رئیس مرکز بهداشت پاوه:

تنها دلیل کاهش مرگ و میر؛ واکسیناسیون است / پاوه بدون بستری بیماران کرونایی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300196|18:16 - 1401/02/08
نسخه چاپی
تنها دلیل کاهش مرگ و میر؛ واکسیناسیون است  / پاوه بدون بستری بیماران کرونایی
حشمت کریمی با اشاره به اینکه عدم تکمیل واکسیناسیون، بحران جدید را به دنبال دارد گفت: مهمترین عامل انتقال کرونا کودکان هستند.

به گزارش هزارماسوله ،رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه در جلسه شورای آموزش و پرورش نوسود در سخنانی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در شهر نودشه داریم مشکل فاضلاب این شهر است که در ۱۱ نقطه شبکه دفع فاضلاب دچار شکستگی شده است که عملا با توجه به آنکه امور آب نبود اعتبارات را دلیل عدم تعمیر آن اعلام کرده است، می تواند مشکل اساسی را در آینده درست کند.

حشمت کریمی گفت: پوشش واکسیناسیون ما در شهر نوسود ۳۲ درصد برای دانش آموزان ۵ الی ۹ سال و ۶۳ درصد ۹ تا ۱۲ ساله می باشد.

وی با بیان اینکه مخالفت با تزریق واکسن چیز جدیدی نیست گفت: این مشکل در گذشته ها هم بوده است و هر واکسنی که تولید شده مخالفت هایی انجام شده ، واکسن فلج اطفال در نودشه با معظل روبرو بودیم .

وی ادامه داد: اولین واکسن در ایران در سال ۱۲۹۹ تولید شده و کشور ما با سابقه خوبی که دارد، امروز در بحث واکسن صاحب نظر هست، به طوری که واکسن فلج اطفال در جهان برند شده است.

کریمی اضافه کرد: امروز، تنها دلیل کاهش مرگ و میر؛ واکسیناسیون است .

رئیس مرکز بهداشت پاوه تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان پاوه هم اکنون بدون بستری بیماران کرونایی ، در وضعیت زرد قرار دارد و هفته اینده به وضعیت آبی می رسیم .

وی با اشاره به اینکه عدم تکمیل واکسیناسیون، بحران جدید را به دنبال دارد گفت: مهمترین عامل انتقال کرونا کودکان هستند.

دکتر کریمی اظهار کرد: طی تحقیقات علمی به عمل آمده ، بیماری کرونا عوارض خطرناکی را برای کودکان در آینده بوجود می آورد به طوری که قلب و کبد انها را تحت تاثیر قرار می دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد