مدیر کل اداره کار استان در پاوه:

سند اشتغال استان تا پایان فروردین ماه ابلاغ می شود /اولین شهرستان برای ایجاد اشتغال پایدار ؛ پاوه است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300172|15:16 - 1401/01/17
نسخه چاپی
سند اشتغال استان تا پایان فروردین ماه ابلاغ می شود /اولین شهرستان برای ایجاد اشتغال پایدار ؛ پاوه است
مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سند اشتغال استان با تلفیق سند توسعه اقتصادی تا پایان فروردین ماه آماده و ابلاغ می شود.

به گزارش هزارماسوله ،دکتر احمدی مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان پاوه گفت: مقام معظم رهبری از سال ۹۲ تاکنون از کلید واژه تولید  برای نامگذاری سالها استفاده و مورد تاکید ایشان بوده است و امسال را به عنوان تولید دانش بنیان و اشتعال افرین نامگذاری کرده اند.

وی گفت: ما بنا به ابلاغ برنامه های این وزارت در کارگروه دانش بنیان و بنا به دستور و تاکید استاندار ؛ سند اشتعال چهار ساله استان را تدوین کرده ایم، که اولویت اول ما ؛ برای سند اشتغال ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: سند اشتغال استان با تلفیق سند توسعه اقتصادی تا پایان فروردین ماه آماده و ابلاغ می شود.

دکتر احمدی گفت: اشتغال پایدار و پرداخت بیمه دو اصل مهم در این سند خواهد بود و براساس این سند اولین شهرستان برای ایجاد اشتغال پایدار که حضور پیدا کردیم ؛ شهرستان پاوه است.

وی افزود: کل تسهیلات ما در حوزه مشاغل خانگی در استان در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۸ میلیارد تومان  بود که در سال گذشته این مبلغ به ۷۷ میلیارد تومان  رسید و طرح های اشتغالزایی هم به همین مبلغ پذیرش شد.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری ما در سال ۹۹ در استان ۱۴ و ۹ دهم درصد است که این آمار در کشور ۹ و ۶ دهم درصد می باشد و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در سطح استان ۲۵ درصد و در سطح کشور ۱۴ درصد است که می توانیم راحت تر به کار گماری افراد فارغ التحصیل را در دستور کار داشته باشیم. 

در ادامه فرماندار شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: دانش بنیان حلقه مفقوده اشتغال کشور و استان است . 

دکتر اردشیر رستمی با بیان اینکه امکان تحقق اشتغال در بخش کشاورزی و دامپروری در شهرستان روانسر وجود دارد اما در پاوه نیست گفت: سهم اشغال شهرستان ها را به تناسب وضعیت جغرافیایی در دستگاههای اجرایی تعریف کنید.

رستمی با اشاره به اینکه موقعیت شهرستان پاوه از نظر اشتغال در رتبه های بالا قابل قبول نیست گفت: سند اشتغال استان؛ سند اشغال شهرستان هم خواهد بود که باید مد نظر قرار گیرد.  

فرماندار پاوه اضافه کرد: باید بانکهای عامل ما برای تحقق شعار سال از بعضی مسائل تهدید کننده کار؛ همچون تشریفات  اداری که پاشنه اشیلی برای ایجاد اشتعال می شوند کاهش دهند.

وی افزود: اگر این اسیب ها کم نشود ؛ به آن اهداف اشتعال مد نطر رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: باید تشریفات غیر لازم اداری کم شود تا ان شاالله سرعت اشتغال را در استان که تشنه اشتعال است بالاتر و مسیر توسعه را که باز شده با جدیت و تلاش و پشتکار پیش ببریم.

وی در پایان گفت: پاوه که به عنوان بازدید اول شما است در بحث اشتعال در اولویت قرار دهید تا از این حالت رکود خارج و با عملکرد خود به مردم اعلام کنیم که طرحهای مورد انتطار آنها محقق کنیم.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان پاوه نیز به ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال در شهرستان پاوه پرداخت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد