سردار حاجیان خبر داد:

کاهش ۱۹ درصدی جانب باختگان مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300170|13:16 - 1401/01/10
نسخه چاپی
کاهش ۱۹ درصدی جانب باختگان مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته
،معاونت اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی کل کشور از کاهش ۱۹ درصدی جانب باختگان مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش هزارماسوله ،،معاونت اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی کل کشور در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نوروزی اظهار داشت: در خصوص طرح نوروزی فرماندهی انتظامی کل کشور ۱۷ هزار واحد گشت خودرویی و موتوری و از جمله گشت شناورها را در دریای سرزمین داشته است.

سردار مهدی حاجیان افزود: امسال بیش از ۷۰ هزار نیرو در طرح نوروزی به کار گرفته شده است و با توجه به این اقدامات و همراهی بسیار خوب مردم با نیروی انتظامی به حمد الله ۱۹ درصد کاهش جان باختگان را نسبت به سال گذشته داشتیم و این درحالی است که ۵۲ درصد افزایش تردد ها وجود داشته است که این یک ارتباط معناداری بین افزایش تردد و تصادفات و جان باختگان دارد.

وی گفت: همراهی مردم و شعار ؛ پلیس هوشمند قانونمداری و نشاط بهاری؛ قانون مداری را ثابت کردند که با پلیس همراه باشند و همین امر باعث شد که ۱۹ درصد کاهش آمار جان باختگان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی مردم در این طرح امنیت ؛ نشاط بهاری را محقق می شود ادامه داد: از همه مردم تشکر می کنیم چرا که قانون مداری مسابقه ای بین مردم و پلیس شده است.

سردار حاجیان گفت: یکی از طرحهای قانون مداری هم طرحهای تشویقی است که برای رانندگان منضبط در مسابقه ای که هست شرکت داده خواهند شد و جوایز نفیسی هم برای آنها در نظر گرفته شده است .

وی افزود: ما بدنیال جریمه ها نیستیم بدنیال تشویق مردم و نهادینه کردن فرهنگ درست رانندگی هم هستیم و امروز می بنیم که بحمد الله با فرهنگ درست و همراهی مردم ؛ کاهش ۱۹ درصدی جانباختگان را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: به توجه به اینکه مسافرت ها و تعطیلات نوروزی رو به پایان هست به عنوان توصیه به مردم و مطالبه از انها؛ در هنگام برگشت به توصیه های پلیسی توجه کنند و عجله ای نداشته باشند که مشکلی اتفاق نیافتد و برنامه زمانبدنی مشخصی داشته باشند با توجه به اینکه هرساله از شمال کشور به مرکز ازدحام تردد داریم برنامه ریزی شود به سلامت برگردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد