در نشستی در پاوه مشکلات آنتن دهی و اینترنت اورامانات بررسی شد+تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 300165|22:48 - 1401/01/07
نسخه چاپی
در نشستی در پاوه مشکلات آنتن دهی و اینترنت اورامانات بررسی شد+تصاویر
با دعوت نماینده پاوه و اورامانات ، و با حضور مدیرکل ارتباطات سیار ، مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه ، فرماندار پاوه و معاونین برنامه ریزی و عمران، در نشستی مشکلات آنتن دهی و اینترنت در اورامانات بررسی شد.

به گزارش هزارماسوله ،نماینده مردم اورامانات در مجلس در نشستی که با حضور مدیر عامل مخابرات استان ؛مدیر کل ارتباطات سیار استان کرمانشاه؛ فرماندار پاوه و برخی از مسئولین که با موضوع مشکلات حوزه ارتباطات و اینترنت کل اورامانات در مسجد روستای نسمه پاوه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: این دومین جلسه برگزاری بررسی مشکلات حوزه ارتباطات و اینترنت است که امروز برای پیگیری مجدد، این نشست در روستای نسمه برگزار می شود.

آرش لهونی گفت: با الحاق ۴ روستای اطراف پاوه به این شهر در کنار اقدام مثبتی که انجام شد باعث ایجاد مشکلاتی نیز برای این روستاها شد به طوری که هزینه جواز ساخت و سازها و عوارض برای این محلات افزایش پیدا کرد که باید هیچ مشکلی در بحث ارتباطات برای این محلات الحاق شده هم وجود نداشته باشد.

وی گفت: روستاهای زیادی در شهرستان های اورامانات مشکل ارتباطی دارند که باید پیگیری جدی برای رفع این مشکل انجام شود.

نمانیده مردم پاوه و اورامانات در مجلس گفت: برای هر طرحی بودجه و اعتباراتی تخصیص داده می شود اما گاها برای رفع برخی از مشکلات و تسهیل اجرای طرحها مجوز و قوانینی تصویب خواهد شد که می تواند بسیاری از هزینه ها را کاهش داد.

دکتر لهونی گفت: مشکل اصلی ما در این منطقه حریم جاده ها است که تقلیل حریم جاده در دستور کار ما خواهد بود .

وی گفت: توقعم از وزارت ارتباطات این است که برای روستاهایی که تاکنون اینترنت برقرار نشده است هرچه سریعتر این مهم هم انجام گیرد.

در ادامه فرماندار پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: آنتن دهی و پوشش اینترنت در شهرستان امروز به یک مطالبه اصلی مردم تبدیل شده است که بدون شبکه ارتباطی امکان انجام امورات روزمره سخت خواهد شد.

اردشیر رستمی افزود: در دو سال گذشته با شیوع کرونا استفاده از اینترنت به حدی اهمیت پیدا کرد که آموزش در مدارس و دانشگاههای ما برای دانش آموزان و دانشجویان بدون اینترنت و فضای مجازی امکان پذیر نبود.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر مردم انتظار سرعت در انتقال اطلاعات دارند.گفت: امروز دنیا بسمت الکترونیکی شدن می رود و همه این موارد هم با گوشی های قابلیت دار انجام می شود،

در ادامه مدیر کل ارتباطات سیار استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: با برگزاری جلسه اول در بحث رفع مشکلات ارتباطات در اورامانات که در روانسر برگزار شد ما تمام مشکلات را شناسایی کردیم و اعتبارات لازم را هم برای اجرای عملیات آنها اخذ کردیم و گاها برای احداث یک سایت ۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است،

بهنیا افزود: ارتباطات پاوه ضعیف بود که از کرمانشاه به سمت روانسر پاوه نوسود و مریوان فیبر نوری را ایحاد کردیم که با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هم اکنون تقویت شده است.

وی گفت: علاوه بر آن هم اکنون تا نقطه صفر مرزی در مرز شوشمی هم به فیبر نوری متصل شد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا فشار سختی بر ارتباطات اعمال شد که اگر این ارتباط قطع می شد ، آموزش دانشگاه و مدارس ما را با این وضعیت دربستر فصای مجازی با مشکل مواجه می شد.

مدیر کل ارتباطات سیار استان کرمانشاه اضافه کرد: در طول این مدت هم به تمامی مدارس استان مودم رایگان واگذار و اینترنت رایگان برای انها را وصل کردیم.

وی افزود: در طول یک سال اخیر ۲۹ روستای اورامانات را دارای ارتباط اینترنت پرسرعت کردیم که تمام روستاهای شهرستان پاوه تلفن ثابت برای انها وصل و ۳۶ روستا دارای آنتن دهی تلفن همراه هم می باشند. 

وی ادامه داد: ۳۴ روستای شهرستان پاوه دارای اینترنت هستند که روستاهای بیدرواز هجیج و نیسانه و وزلی در برنامه امسال خواهد بود اینترنت را تا پایان سال برای این روستاها راه اندازی کنیم.

وی افزود: در دیگر شهرستان های اورامانات هم حدود ۲۵ روستا را دارای اینترنت کردیم،

در ادامه مدیر عامل مخابرات استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار دااشت: اورامانات مهد تمدن و فرهنگ متفاوت است که یک ملت متمدن در این منطقه هستند

امیری با بیان اینکه صدها میلیارد اعتبار برای زیر ساختهای ارتباطی در اورامانات هزینه شده است افزود: بیشترین مصرف دیتای کشور در منطقه اورامانات پاوه و جوانرود است که این یعنی مصرف دیتا در پاوه و جوانرود از تهران هم بیشتر است.

وی گفت: شهرستان پاوه از لحاظ مصرف دیتا هم در سطح استان در رتبه نخست قرار دارد که این نویدی خواهد بود که شرکت مخابرات ایران در این شهرستان سرمایه گذاری کند و ما نیز برای این دو شهرستان فیبر نوری خانگی راه اندازی کردیم،

وی ادامه داد: در حوزه ارتباطات سیار ما دو سایت توجیه راه اندازی کردیم، سایت شهری در این چند شهرستان ، و دو سایت در دست اقدام برای تری جی و فور جی، که پروژه زیر ساخت کلانی اجرا کردیم.

در ادامه مهندس شیلانان نیز به ایراد سخنانی در حوزه ارتباطات در شهرستان پاوه پرداخت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد